Tal com va explicar l'alcalde, la idea és "presentar-nos, no tant perquè ens incloguin aquest any (que seria fantàstic), sinó perquè ens tinguin en compte de cara a l'any vinent". Miquel Franch no va voler avançar detalls perquè el projecte tot just s'està elaborant, tot i que va explicar que serà una proposta d'uns 10 milions d'euros i que té una gran projecció de futur, en la mesura que s'hauria de desenvolupar durant els propers sis anys (quatre més dos de pròrroga). D'entre la quantitat de projectes que inclourà la proposta, "molts dels quals lliguen amb temes que apareixen al pressupost", en va especificar un: l'ampliació del pavelló d'esports (que pràcticament es duplicarà) que obligarà a canviar d'ubicació la carpa.
L'any 2004 el govern de la Generalitat va posar en marxa el programa de millora de barris, àrees urbanes i viles que requereixen atenció especial, popularment conegut com a llei de barris. Amb aquesta llei es vol donar resposta a un objectiu principal: la rehabilitació integral dels barris que presenten problemàtiques específiques per tal d'evitar la seva degradació i millorar les condicions de vida dels seus habitants. Després que els projectes de Manlleu i Vic hagin estat inclosos en les convocatòries de 2004 i 2005 respectivament, ara Torelló vol optar a la propera convocatòria.
------
NOTA DE PREMSA
ERC DE TORELLÓ
ERC DE TORELLÓ
Esquerra es desmarca de la proposta del PSC el Pla de la Llei de Barris
Â
El Grup Municipal d'Esquerra es va desmarcar de l'acció de govern feta per part del PSC a l'hora de presentar-se a la convocatòria del Pla de la Llei de Barris, ja que no s'han consensuat unes actuacions que impliquen més d'un mandat i no es fa, realment, d'una forma participativa, tal com marca el reglament.
Â
L'alcalde de Torelló, el socialista Miquel Franch, en el marc del debat dels pressupostos del 2008, va anunciar que Torelló es presentaria a la convocatòria del Pla de la Llei de Barris d'enguany. El Pla de la Llei de Barris, comporta l'actuació en una zona concreta del municipi i l'aportació de substancials recursos al municipi, el 20% dels quals han d'anar destinats a polítiques socials. En aquest cas, Franch va anunciar que proposarien 10 milions €, el 50% dels quals els aportaria la Generalitat. El plaç d'actuació és de quatre anys més dos de pròrroga, fet que comporta la implicació de més d'un mandat.
Â
Aquest anunci, ja el va fer en una comissió informativa als diferents grups municipals sense marge d'esmena ni de fer noves propostes.
Â
En el Consell Municipal de Benestar i Salut Pública, l'alcalde va demanar als membres del Consell, òrgan de participació ciutadana, que aprovessin les actuacions proposades per part de l'equip socialista, sense previ debat ni consens polític. Cal recordar que el PSC està en minoria al consistori.
Â
El Consell Municipal no tenia cap tipus d'informació prèvia del què és el Pla de la Llei de Barris ni de les actuacions que es proposaven, fet que comportava que era impossible fer una valoració prou rigorosa de tot plegar. Jordi Casals, membre del Consell per part d'Esquerra, ja va denunciar aquest fet en el marc del plenari del Consell Municipal, a més de demanar que es fes l'esforç d'informar als membres del Consell Municipal de Seguretat Ciutadana i Mobilitat.
Â
En el mateix Ple dels pressupostos, el portaveu d'Esquerra va denunciar aquests fets i es va desmarcar de la intenció del PSC de proposar un seguit d'actuacions sense el consens polítics previ i que hagi utilitzat els Consell Municipals per justificar la vessant participativa del Pla de la Llei de Barris a Torelló, que de fet suposa l'assumpció d'un Pla de Govern que supera aquest mandat i que no ha sorgit de cap decisió compartida per la resta de grups. No existeix cap consens polític en els projectes plantejats per l'equip de govern.
Â
Esquerra Torelló no es mostra contrària a la presentació de la convocatòria d'enguany, però sí es mostra contrària que no hi hagi el consens polític necessari i que s'hagi utilitzat en benefici propi els Consell Municipals.