Parets del Vallès, Mollet del Vallès, Granollers, Montmeló, Canovelles, Lliçà d'Amunt i La Llagosta fan front comú per reclamar al Govern diàleg i consens al voltant dels projectes de la C-17. Els alcaldes demanen ser proactius i no volen que es prengui cap decisió sobre la via sense comptar amb el territori.
Els municipis no han vist amb bons ulls la decisió unilateral del Govern de portar a terme les obres d'un nou carril per la connexió entre l'AP-7 i la C-33 per incorporar-se a la C-17 a Mollet del Vallès. Es calcula que per la C-17 hi circulen uns 80.000 vehicles diaris al seu pas pel Vallès Oriental. Els alcaldes avisen del col·lapse que es produirà quan es posi en marxa la central logística de Mango de Lliçà d'Amunt.
“Volem seure i parlar (amb el Govern); volem posar els pros i els contres d'algunes de les propostes que es plantegen; necessitem saber tota la informació de primera mà”, explicava amb vehemència l'alcalde de Parets del Vallès, Sergi Mingote, durant la roda de premsa que s'ha celebrat a l'Ajuntament d'aquest municipi. “Això no vol dir que estiguem radicalment en contra d'una proposta o d'una altra”, ha afegit.
Els municipis vallesans volen dir-hi la seva amb tot allò que faci referència a les infraestructures de la zona. “No volem que es prengui cap decisió sense comptar amb el territori, i això vol dir trobar solucions amb mirada de país, mirada comarcal i, també i sobretot, amb mirada local per les afectacions que es poden generar en cada municipi, ha etzibat l'alcalde de Canovelles, José Orive. No volem que a les nostres ciutats passin coses que es decideixen des d'altres llocs, ha assenyalat Mingote.
“És un entorn que no té les infraestructures que necessita”, ha lamentat Josep Mayoral, alcalde de Granollers. “Volem les infraestructures ben ubicades i respectuoses (…) per fer d'aquest un entorn competitiu per construir país”, ha recalcat.
L'alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs, ha reclamat solucions ràpides al Govern perquè la C-17 ja està col·lapsada. En aquest sentit, ha explicat que amb l'obertura de la central logística de Mango de Lliçà circularan per la carretera entre 3.000 i 4.000 vehicles més. Monràs ha fet palesa la “preocupació” dels empresaris de la zona per la manca d'infraestructures.
El front comú dels alcaldes ve donat per l'anunci del Govern de les obres de millora del nus de l’AP-7 i la C-33 per incorporar-se a la C-17 a Mollet del Vallès. Les obres consistiran en l'ampliació de l'actual connexió d'un carril a dos. Sergi Mingote ha explicat que no estem d'acord en solucions provisionals sinó en solucions de magnitud més amplia”. L'alcalde de Granollers, en aquesta mateixa línia, ha reclamat una mirada de futur i planificació.
Alcaldes del Vallès Oriental demanen «diàleg» pels projectes de la C-17
Els municipis no veuen amb bons ulls la decisió del Govern d'un nou carril per la connexió entre l'AP-7 i la C-33 per incorporar-se a la C-17 a Mollet del Vallès
ARA A PORTADA
-
Una trentena d'equips d'arreu del món es reuneixen a Vic pel 43è Trofeu Internacional de Globus Mercat del Ram Redacció
-
-
-
El Consell Comarcal d'Osona planteja tancar el monestir de Sant Pere de Casserres Irene Giménez Vinyet
-
L'arribada de la primavera posa punt final a un hivern «com els d'abans» a Osona i el Lluçanès Irene Giménez Vinyet
Publicat el
29 de març de 2016 a
les 18:20
Et pot interessar
-
Política
Maria Balasch no serà la candidata d'ERC Vic a les eleccions municipals del 2027: «Faig un pas al costat»
-
Política
Alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen garantir que els exàmens teòrics de conduir es continuïn fent a Vic
-
Política
Sílvia Orriols envia el seu número dos a donar batalla per Vic
-
Política
Els municipis del Lluçanès i el Govern avancen en la planificació del futur Consell Comarcal
-
Política
Carla Dinarès (CUP Vic) deixa l'acta de regidora: «Aquesta ciutat és una de les coses que més estimo del món»
-
Política
El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
