Mas ha estat acompanyat durant la seva visita a Vic pels diputats Ramon Espadaler i Francesc Homs; per l'alcalde Josep Maria Vila d'Abadal, i pel secretari general de l'Associació Catalana de Municipis, Josep Maria Matas, entre d'altres personalitats,
Artur Mas diu que el Pacte Nacional d'Infraestructures és 'insuficient i poc creïble'
El president de Convergència i Unió, Artur Mas, diu que el Pacte Nacional d'Infraestructures que s'ha signat aquest divendres és 'clarament insuficient i poc creïble'. Segons Mas, es tracta d'un document resultat dels 'equilibris del tripartit' i no el pacte d'infraestructures que necessita el país.
En el decurs d'una visita a l'illa càrnia de Vic, el president de CiU ha denunciat que un document important com aquest no contempli temes com la gestió dels aeroports catalans i que sigui poc clar amb qüestions com el quart cinturó. També ha criticat que tant l'estat espanyol com la Generalitat hagin 'baixat en picat' la inversió pública en temps de crisi, quan caldria que pugés.
Artur Mas ha assegurat que CiU ha fet tot el possible per poder participar en l'acord del Pacte Nacional d'Infraestructures, però que no ha pogut ser perquè el Govern ha acabat apostant per un document que no dóna resposta a les necessitats del país, sinó que respon als 'equilibris del tripartit'.
Per al president de CiU, ICV 'ho vol frenar gairebé tot', el PSC està 'lligat' de mans pel PSOE i ERC 'no fa servir la clau' quan ho hauria de fer i això ha donat com a resultat un pacte 'insuficient i poc creïble'.
Mas ha lamentat no poder haver signat el Pacte, perquè 'el varem proposar nosaltres' com un tema 'fonamental' per al país. Per això, ha dit, 'no tirem la tovallola' i no 'descartem' fer un pacte més eficaç en el cas que CiU torni al Govern.
A banda de criticar les indefinicions pel que fa als aeroports i al quart cinturó, Artur Mas ha criticat que divuit mesos després d'executar el desdoblament de l'Eix Transversal, pràcticament no hagi començat. Aquest, diu, és un exemple del 'desgavell' en matèria d'infraestructures del govern tripartit.
El president de CiU també s'ha referit a les esmenes a la totalitat que han presentat als Pressupostos generals de l'Estat. Segons ha dit, les esmenes s'han presentat perquè contemplen l'increment dels impostos 'en plena crisi', perquè no compleixen el finançament pactat per Catalunya i perquè les infraestructures previstes per al país són 'insuficients'.
PROGRAMA VISITA ARTUR MAS A OSONA
Data: 16 d’octubre de 2009
10.00- Arribada a Esfosa
10.00-10.30h Reunió amb el Consell d’Administració d’ESFOSA
10.30-11.30h Visita Illa Càrnica
11.30h Atenció als mitjans de comunicació
Lloc: Esfosa
12.00 – 14.00 h Atenció a mitjans de comunicació: Televisions comarcal
14.15 h- 17.00h Dinar a Prats de Lluçanès
Lloc: Restaurant Cal Quico (Afores s/n Prats de Lluçanès Telf: 93 8508125 i 620 842 953).
Assistents: 100 persones entre alcaldes de la comarca, empresaris, etc