En Xavier Redón i la Montse Redón, gestors de Cerveses Ausesken d’Olost, s’han afegit a la campanya d’insubmissió fiscal que ha encetat aquest dimarts una parella propietària d’un restaurant a Siurana (el Prioriat), que proposa deixar de pagar els impostos a l’Estat espanyol. Tal com expliquen en una breu nota al Facebook de l’empresa, les raons són clares: “l’incompliment constant i continu de les obligacions fiscals i polítiques per part de l’Estat espanyol vers Catalunya i la seva població”. La iniciativa, que ha rebut el suport de diferents entitats, ha estat el punt de partida d'una campanya que sota el nom "Diem prou" informa i convida els catalans a pagar tots els impostos a la Generalitat.
De la mateixa manera que els seus companys del Priorat, en Xavier i la Montse deixaran de pagar l'IVA corresponent al mes d'abril i intentaran fer el pagament de l'impost a un compte de l'Agència Tributària de Catalunya. “No volem pas deixar de pagar impostos. Però no els volem pagar a l’Estat espanyol sinó a la Generalitat”, explica en Xavier.
Aquesta insubmissió fiscal dels gestors d’Ausesken neix amb dos objectius. Per un costat, “posar un gra de sorra” a la iniciativa de deixar de pagar impostos a Madrid. “Com més serem, més pressió farem”, apunta en Xavier. Per un altre, aquesta pols també té un altre destinatari, el Govern de la Generalitat, per tal que prengui “les mesures oportunes”. Cal recordar que el Govern català ja s’ha manifestat públicament sobre la insubmissió de la parella de Siurana i ha dit que comparteix el fons però no la forma, ja que considera que és anticonstitucional, per la qual cosa no pensa donar-hi suport.
Cerveses Ausesken d'Olost deixarà de pagar l'IVA a l'Estat espanyol
L’empresa osonenca s'apunta a la insubmissió fiscal que proposa una parella propietària d’un restaurant al Priorat.
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de gener de 2012 a
les 18:47
Et pot interessar
-
Política
Josep Anglada tornarà a ser l'alcaldable de Som Identitaris a Vic a les municipals del 2027
-
Política
Un veí de Vic salpa cap a Gaza amb la Global Sumud Flotilla
-
Política
Vic gira cada vegada més cap a la dreta
-
Política
Albert Castells serà l'alcaldable de Junts a Vic a les eleccions municipals del 2027
-
Política
L'assemblea de Junts Vic ratificarà Albert Castells com a candidat a l'alcaldia a les eleccions del 2027
-
Política
Arnau Comajoan pren possessió del càrrec de regidor de la CUP Vic
