La Buixarda pretén ser un punt de trobada per avançar cap a l'alliberament nacional dels Països Catalans i la transformació social. Parlem d'un espai autogestionat per poder construir, des de la base, iniciatives i alternatives de mobilització i lluita popular.

A dos quarts de dues actuaran els bastoners de Sant Hilari Sacalm i, a continuació, hi haurà el dinar popular. Havent dinat, es faran dos concerts acústics amb el cantautor Jordi Montañez i el grup Kòdul.
A més, el dimecres 24 de setembre, a partir de les vuit del vespre, se celebrarà la segona assemblea oberta per continuar donant forma al projecte polític de l'ateneu, com ja va passar el passat 4 de setembre en la primera reunió, on van participar-hi unes quaranta persones i entitats de la comarca.
Els interessats poden visitar La Buixarda Ateneu Popular de dijous a diumenge al vespre, ja que el local estarà obert per proporcionar més informació.