El jutge de l'Audiència Nacional Manuel García Castelló interrogarà dijous els set membres de l'entorn dels Comitès de Defensa de la República (CDR) que actualment resten detinguts a la comandància de la Guàrdia Civil de Tres Cantos (Madrid) per un presumpte delicte de terrorisme. Els set detinguts, que porten dos dies reclosos, seran traslladats en furgó policial a l'Audiència Nacional, on es preveu que arribin a entorn de les vuit del matí.
El titular del jutjat central d'instrucció 6 de l'Audiència, Manuel García Castelló, serà qui els interrogarà. Allà podran decidir si responen a les seves preguntes o a les del fiscal Miguel Ángel Carballo, o si, en cas contrari, s'acullen al seu dret a no declarar. Dels set detinguts, cinc estan assessorats jurídicament per advocats d'Alerta Solidària i han optat per no declarar en seu policial. Principalment, han explicat, perquè no coneixen exactament els indicis que els investigadors tenen contra ells.
Els altres dos arrestats, per contra, que sí que van prestar declaració dimarts en seu policial, han decidit desmarcar-se i sol·licitar l'assessorament d'un advocat d'ofici.
Els set CDR detinguts per terrorisme declararan dijous a l'Audiència Nacional
Política
Sis dels detinguts s'han negat a declarar en seu policial, mentre que altres dos ho han fet, assessorats per advocats d'ofici
ARA A PORTADA
-
-
Societat Una campanya del GDT vol mobilitzar la ciutadania davant els «costos» ambientals, socials i econòmics del porcí ACN
-
Economia Osona aposta per reconvertir granges i naus en desús per al cultiu de bolets Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Vic es prepara per a una nova edició de la multitudinària Fira de la Muntanya Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura Denuncien una macroestafa amb les entrades dels concerts de comiat d'Oques Grasses Marc Orts i Cussó
Publicat el
25 de setembre de 2019 a
les 20:38
Actualitzat el
25 de setembre de 2019 a les
20:39
Et pot interessar
-
Política
Alhora denuncia «la intimidació» policial a Vic mentre recollia signatures per presentar-se al 29-N
-
Política
Isaac Peraire serà el candidat d'ERC a la Catalunya Central per a les eleccions del 29-N
-
Política
De Vic al Parlament per impulsar la reforma de l'educació infantil
-
Política Eleccions espanyoles del 29-N a Osona i el Lluçanès: a quina mesa he de votar?
-
Política
Vic reclama una tercera Àrea Bàsica de Salut per donar resposta a l'augment demogràfic
-
Política
El govern de Vic s'obre a replantejar la mobilitat a la ronda Camprodon
