El jutge de l'Audiència Nacional Manuel García Castelló interrogarà dijous els set membres de l'entorn dels Comitès de Defensa de la República (CDR) que actualment resten detinguts a la comandància de la Guàrdia Civil de Tres Cantos (Madrid) per un presumpte delicte de terrorisme. Els set detinguts, que porten dos dies reclosos, seran traslladats en furgó policial a l'Audiència Nacional, on es preveu que arribin a entorn de les vuit del matí.
El titular del jutjat central d'instrucció 6 de l'Audiència, Manuel García Castelló, serà qui els interrogarà. Allà podran decidir si responen a les seves preguntes o a les del fiscal Miguel Ángel Carballo, o si, en cas contrari, s'acullen al seu dret a no declarar. Dels set detinguts, cinc estan assessorats jurídicament per advocats d'Alerta Solidària i han optat per no declarar en seu policial. Principalment, han explicat, perquè no coneixen exactament els indicis que els investigadors tenen contra ells.
Els altres dos arrestats, per contra, que sí que van prestar declaració dimarts en seu policial, han decidit desmarcar-se i sol·licitar l'assessorament d'un advocat d'ofici.
Els set CDR detinguts per terrorisme declararan dijous a l'Audiència Nacional
Política
Sis dels detinguts s'han negat a declarar en seu policial, mentre que altres dos ho han fet, assessorats per advocats d'ofici
ARA A PORTADA
-
Societat La Guàrdia Urbana de Vic afirma que els delictes lleus van a la baixa Irene Giménez i Vinyet
-
Terra El Meteocat amplia i intensifica els avisos per pluja abundant i tempestes intenses: 40 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Política ERC Prats de Lluçanès prepara el terreny per a les eleccions municipals del 2027 Irene Giménez i Vinyet
-
-
Publicat el
25 de setembre de 2019 a
les 20:38
Actualitzat el
25 de setembre de 2019 a les
20:39
Et pot interessar
-
Política
Sant Miquel de Balenyà s'incorpora a la Mancomunitat La Plana com a membre de ple dret
-
Política
Josep Sallent és el nou alcalde de Santa Eugènia de Berga en substitució de Xavier Fernández
-
Política
Eduard Robles deixa l'acta de regidor de Manlleu: «Se m'ha acabat la bateria»
-
Política El darrer curs polític del mandat arrenca a Vic amb el «repte demogràfic» al centre del debat
-
Política
Vic instal·larà pantalles a les entrades de la ciutat per informar de les places d'aparcament disponibles
-
Política
El Govern vol potenciar les aules d'acollida intensiva per afavorir la integració de l'alumnat nouvingut
