L'Associació de Municipis per la Independència (AMI) va néixer el desembre de 2011 a Vic, i serà a la capital d'Osona es celebrarà l'acte per commemorar els 10 anys de trajectòria. Serà aquest divendres, 25 de març a les 11 del matí, a la mateixa sala on es va celebrar l'assemblea constituent: a la Sala Joaquim Maideu de l'Atlàntida.
Alcaldes i alcaldesses seran els protagonistes, ja que, segons l'entitat, "han estat ells i elles els que han convertit el municipalisme independentista en una peça clau de la transformació del nostre país i han donat estructura territorial i política al procés cap a la República Catalana".
L'acte serà inaugurat per l'alcaldessa de Vic, Anna Erra, i pel president de l'AMI, Jordi Gaseni, i tot seguit es donarà veu als alcaldes i alcaldesses. També es farà un petit reconeixement als càrrecs electes que han estat represaliats per les seves idees polítiques. La consellera de la presidència, Laura Vilagrà, i de la presidenta del Parlament, Laura Borràs clouran l'acte.
Al hall de l'auditori s'inaugurarà l'exposició 10 anys de l'AMI: Independentisme, la força del món local, una mostra que serà itinerant. També està prevista l'assistència de tots els presidents que ha tingut l'entitat, excepte Carles Puigdemont, que està a l'exili. De fet, ja es van poder trobar a Brussel·les el passat gener.
L'AMI commemora el 10è aniversari aquest divendres a Vic
Política
Laura Vilagrà i Laura Borràs clouran l'acte que reunirà tots els presidents de l'entitat
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Vic es prepara per a una nova edició de la multitudinària Fira de la Muntanya Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura i Mitjans El Festival de Cinema de Muntanya de Torelló projectarà una seixantena de films de 18 països diferents Irene Giménez Vinyet
-
Societat L'episodi de pluges deixen acumulacions importants d'aigua en alguns punts d'Osona Irene Giménez i Vinyet
-
Política Alhora denuncia «la intimidació» policial a Vic mentre recollia signatures per presentar-se al 29-N Pau Espí Solé
-
Cultura Denuncien una macroestafa amb les entrades dels concerts de comiat d'Oques Grasses Marc Orts i Cussó
Publicat el
23 de març de 2022 a
les 18:49
Et pot interessar
-
Política
Isaac Peraire serà el candidat d'ERC a la Catalunya Central per a les eleccions del 29-N
-
Política
De Vic al Parlament per impulsar la reforma de l'educació infantil
-
Política Eleccions espanyoles del 29-N a Osona i el Lluçanès: a quina mesa he de votar?
-
Política
Vic reclama una tercera Àrea Bàsica de Salut per donar resposta a l'augment demogràfic
-
Política
El govern de Vic s'obre a replantejar la mobilitat a la ronda Camprodon
-
Política
El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
