El passat dijous, el Temple Romà de Vic es va omplir per escoltar la conferencia titulada “1714, el seu significat”, a càrrec de la historiadora i professora Mercè Puntí. L’acte, organitzat per UDC, es va iniciar amb la presentació de la conferenciant a càrrec del Dr. Josep Arimany, que va destacar la importància del Pacte dels Vigatants de 1705 i el paper que va jugar la plana de Vic en aquell moment històric.
La conferència es va dividir en quatre blocs: els antecedents, fent referència al Corpus de sang; la ruptura o la Guerra de Successió i la caiguda de Catalunya en mans dels exèrcits hispano-francesos; la repressió o el decret de Nova Planta, i finalment la recuperació de finals del segle XVIII. En el curs de la conferencia Mercè Puntí va fer notar, que és l’historiador i professor manlleuenc Joaquim Albareda qui més coneix el tema ja que l’ha investigat molt a fons.
La xerrada es va cloure amb la intervenció de Joaquim Romeu, en nom d’Unió Democràtica de Catalunya, i d’Antoni Ylla-Català, dels Amics del Temple Romà.
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de juny de 2013 a les 17:49
Et pot interessar
-
Política
L'Ajuntament de Vic ha obert més de 50 expedients per sospita d'infrahabitatge
-
Política
Torelló aprova un pressupost de 29,7 milions d'euros pel 2026
-
Política
El ple de Vic rebutja retirar les sancions a participants del 28J organitzat pel Comitè Orgull Osona
-
Política
Vic congela l'IBI i la taxa d'escombraries per al pròxim any
-
Política
El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
-
Política
Detenen un regidor de Sant Hipòlit de Voltregà acusat de maltractament en l'àmbit de la llar
