"Una Vic segura, viva, equipada i cohesionada". Aquesta és la idea de Xavier Farrés, candidat d'Ara Vic a les eleccions municipals del maig de 2023.
Xavier Farrés és conegut a la política vigatana, ja que és exregidor a l'ajuntament de la ciutat. En aquesta ocasió liderarà Ara Vic, una candidatura que compta amb el suport de Centrem, el PDECat i independents.
En una trobada amb la premsa, Xavier Farrés i part del seu equip van desgranar els punts essencials del seu programa. Per a Farrés una adequació de la Guàrdia Urbana a les necessitats de la ciutat és “imprescindible”. En aquest sentit, el candidat no va especificar si calen o no molts més agents, però sí que va lamentar la imatge que ha patit la ciutat i el neguit que genera a comerciants i veïns.
Per això, tenen la intenció d'avaluar les necessitats de la ciutat en matèria de seguretat i, si és necessari, incrementar el nombre de policies. També aposten per una política social que contribueixi a llarg termini a evitar que joves que no estudien ni treballen acabin delinquint.
La sanitat és per Farrés un altre punt destacat. De fet, el candidat d'Ara Vic és metge de professió, i considera que un tercer Centre d'Atenció Primària serà necessari si la ciutat supera els 50.000 habitants, ja que els actuals estan “molt saturats”.
L'aposta per la cultura és també un puntal del programa. Ara Vic considera que cal un Centre d'Art Contemporani a la capital d'Osona, ja que moltes obres no tenen lloc on exposar-se i, per tant, “hi ha un patrimoni de valor incalculable” que no té lloc on estar.
El candidat a les eleccions municipals de 2023 creu que el potencial de Vic per atraure visitants és “molt gran” i ha comparat la ciutat amb Girona, on el turisme ha crescut de manera rellevant els darrers anys.
La mobilitat és un altre element vertebrador del programa. Des d'Ara Vic reconeixen que s'han fet “coses bé” pacificant el trànsit al centre de la ciutat, però avisen que el comerç se'n resenteix. Per això, aposten per més aparcaments i la possibilitat de posar busos llançadores que acostin als visitants de franc al centre de la ciutat.
Més ordre i un nou CAP, entre les prioritats d'Ara Vic
Xavier Farrés, exregidor de l'Ajuntament i metge de professió, és el cap de llista d'aquesta candidatura per a les eleccions municipals de 2023
ARA A PORTADA
-
Pilarín Bayés i Roser Capdevila, emocionades durant la Nit de les Lletres Catalanes: «És un moment històric» Redacció
-
Alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen garantir que els exàmens teòrics de conduir es continuïn fent a Vic Irene Giménez Vinyet
-
-
Denuncien un conductor que circulava per la C-17 a Tona amb un gos traient mig cos per la finestra Redacció
Publicat el
20 de desembre de 2022 a
les 14:00
Actualitzat el
20 de desembre de 2022 a les
14:12
Et pot interessar
-
Política
Sílvia Orriols envia el seu número dos a donar batalla per Vic
-
Política
Els municipis del Lluçanès i el Govern avancen en la planificació del futur Consell Comarcal
-
Política
Carla Dinarès (CUP Vic) deixa l'acta de regidora: «Aquesta ciutat és una de les coses que més estimo del món»
-
Política
El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
-
Política
Denuncien «bloqueig» i ús fraudulent de les cites prèvies per fer els tràmits d'estrangeria a Vic
-
Política
Demanen més de 30 anys de presó per l'atac a la comissaria dels Mossos de Vic en solidaritat amb Pablo Hasél
