Diversos municipis osonencs s’han sumat a la iniciativa de repicar les campanes de cada poble per anunciar l’inici de la Via Catalana i fer un clam conjunt per la llibertat el proper 11 de setembre. El repic tindrà lloc a les 17:14 h coincidint amb l’inici de la Via Catalana que unirà els 400 quilòmetres de la cadena humana que l’ANC ha convocat per aquesta Diada.
El Bisbat de Vic no s’ha pronunciat sobre la iniciativa. Osona.com s’ha posat aquest matí en contacte amb un portaveu del mateix i ha assegurat que donaria la postura de l’Església osonenca en unes hores. A les 10 de la nit encara no hem obtingut cap resposta i no ha estat possible tornar a posar-se en contacte ningú del Bisbat.
El bisbe de Solsona, Xavier Novell, ha demanat en una carta als rectors de la seva diòcesi que no realitzin el repic de campanes, la qual cosa ha provocat un gran rebombori. En la mateixa tònica s'han expressat el bisbat de Tortosa i l'arquebisbat de Tarragona.
En d’altres iniciatives semblants, com el Dia de la Memòria, el Bisbat de Vic també ha fet el murri i ha desestimat donar suport públicament al procés sobiranista. En el cas del Dia de la Memòria, l’ens va donar carta blanca als rectors de cada parròquia, que fossin ells qui decidissin si volien tocar o no les campanes.
A Osona ja hi ha diversos municipis que han anunciat que faran sonar les campanes. De moment hi ha confirmats Seva, Balenyà, Roda de Ter, Aiguafreda i Sant Martí de Centelles, L’Esquirol, Cantonigròs, Rupit, Taradell (Santa Llúcia), Malla, Manlleu, Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola.
Osona farà repicar les campanes per la Via Catalana tot i la indiferència del Bisbat
Onze municipis s’han apuntat a la iniciativa
ARA A PORTADA
-
Dol a Manlleu per la mort de cinc joves en l'incendi d'un traster: «Estem molt tristos» Irene Giménez Vinyet
-
Les víctimes de l'incendi de Manlleu tenien entre 14 i 17 anys i han mort per inhalació de fum Redacció
-
Què hi feia un grup de joves passant la nit als trasters d'un edifici de Manlleu? El que sabem i el que no Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el
09 de setembre de 2013 a
les 22:20
Et pot interessar
-
Política
Entre la fugida d'estudi i el tancament de files
-
Política
Relleu a la CUP Vic: Carla Dinarès plega i la substitueix Arnau Comajoan
-
Política
Condemnen a un any de presó un carter de Vic per llençar propaganda electoral de JxCat al contenidor
-
Política
El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
-
Política
Roda de Ter destinarà 103.500 euros a entitats i associacions de veïns del municipi
-
Política
Aparcar als pàrquings soterrats de la Biblioteca Pilarin Bayés i la plaça Major de Vic és més car aquest 2026
