El nou consistori infantil vigatà ja és una realitat. Està format per 27 representants de l'alumnat de 6è de primària de tots els centres educatius de la ciutat escollits democràticament per cadascun dels seus grups. L'objectiu principal del nou consistori infantil serà treballar durant el curs actual per potenciar el civisme i els bons hàbits a la ciutat.
L'acte de formació del nou consistori infantil va tenir lloc aquest dilluns a la tarda a l'Ajuntament de Vic en una trobada entre els consellers escollits per a aquest curs i els del curs passat. Aquests últims van passar el relleu tot exposant l'aprenentatge que els ha suposat l'experiència.
Elisabet Franquesa, regidora d'Educació de l'Ajuntament de Vic, va agrair durant l'acte la feina feta i la comprensió al consistori 2021-2022, i celebra que "els antics consellers i conselleres s'emportin una bona experiència del seu pas per l'Ajuntament". La regidora també va encoratjar el nou consistori a treballar el diàleg, la participació, la democràcia, el respecte i el consens.
[h3]Un consistori infantil format per 27 consellers i conselleres[/h3]
Els 27 interlocutors són alumnes de 6è de primària de tots els centres educatius de la ciutat de Vic. Tos ells han estat escollits democràticament per cadascun del seu grup, i hi han participat les següents escoles: Escola Andersen, Escola Doctor Joaquim Salarich, Escola Estel, Escola Guillem de Mont-rodon, Escola La Sínia, Escola Sentfores, Escola Vic Centre, Escola Vedruna L'Escorial, Escola Fedac Vic-Pare Coll, Escola Sagrat Cor, Escola Sant Miquel dels Sants i Escola Santa Caterina de Siena.
Les sessions inicials del consistori infantil es destinaran a parlar de temes com la democràcia, la participació, el funcionament de l'Ajuntament, el pressupost municipal o el ple, sempre acompanyats per l'equip tècnic de l'Ajuntament de Vic.
En la següent fase començaran a sortir les noves propostes del consistori infantil 2022-2023. En aquest sentit, els consellers i les conselleres infantils actuen d'interlocutors amb la resta dels companys de classe, i recullen idees i propostes, que després, traslladaran a les sessions de l'Ajuntament, on es debaten conjuntament amb les altres escoles. Finalment, a final de curs, el consistori infantil presentarà els resultats i les conclusions a l'alcaldessa de Vic.
Vic té nou consistori infantil
El formen 27 consellers i conselleres de tots els centres educatius de la ciutat escollits democràticament pel seu grup
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de novembre de 2022 a
les 10:39
Et pot interessar
-
Política
ERC i Junts denuncien al Parlament els impagaments del Govern amb la Mancomunitat del Lluçanès
-
Política
Acord PSC-Comuns pels pressupostos de la Generalitat 2026: aquestes són les mesures per Osona
-
Política
Entre la fugida d'estudi i el tancament de files
-
Política
Relleu a la CUP Vic: Carla Dinarès plega i la substitueix Arnau Comajoan
-
Política
Condemnen a un any de presó un carter de Vic per llençar propaganda electoral de JxCat al contenidor
-
Política
El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
