Càritas Diocesana del Bisbat de Vic denuncia i lamenta que empreses i partits polítics hagin optat per “vestir amb un fals argumentari el seu rebuig real a la contractació de persones immigrants o la presència d'aquests en llistes electorals”. Davant d'aquest fet, i a una setmana de les eleccions municipals, aquest organisme de l'Església catòlica fa una crida a particulars, partits polítics i dirigents empresarials a “repensar certs raonaments i decisions” en entendre que una societat justa “no pot perjudicar sistemàticament els més dèbils que busquen el més elemental per poder viure (treball, aliment, sostre.)”, segons ha manifestat aquest dilluns l'equip directiu de Càritas. Aquesta organització ho denuncia perquè té constància que s'ha registrat un augment d'aquest “discurs racista amagat”.
En el cas dels partits polítics, Càritas té constància que s'ha rebutjat la presència de persones a les llistes pel seu origen forà. Càritas també ha detectat empreses que opten per no contractar a una persona en funció del seu origen. En aquest cas, la institució demana que tota línia empresarial hauria de cuidar “aquesta dignitat i sacralitat” fent créixer així una “societat on la persona sigui el centre”. Per Càritas aquesta reflexió va implícita amb l'acció del seu esperit que assenyala que “l'humà és sagrat”.
Càritas Diocesana del Bisbat de Vic és un organisme d'aquesta diòcesi dedicada a combatre la pobresa, l'exclusió, la intolerància i la discriminació. La tasca social que desenvolupa és molt àmplia i diversificada.
Càritas de Vic denuncia un augment d'actituds racistes en empreses i partits polítics
A menys d'una setmana de les municipals, l’entitat demana una reflexió a particulars, polítics i empresaris
ARA A PORTADA
-
Alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen garantir que els exàmens teòrics de conduir es continuïn fent a Vic Irene Giménez Vinyet
-
-
Denuncien un conductor que circulava per la C-17 a Tona amb un gos traient mig cos per la finestra Redacció
-
Protesta d'Osona amb Bici en contra de la prohibició d'anar amb bicicleta en alguns carrers de Vic Redacció
Publicat el
19 de maig de 2015 a
les 19:19
Actualitzat el
19 de maig de 2015 a les
19:22
Et pot interessar
-
Societat
El Tour de França passarà per Vic el 6 de juliol
-
Societat
Martí Giralt és el nou director general de Girbau
-
Societat
L'Ajuntament de Torelló talla una connexió il·legal d'aigua en un habitatge ocupat del carrer Sant Josep
-
Societat
La CUP proposa al Parlament accions per «revertir» l'estat «deplorable» de l'estació de tren de Manlleu
-
Societat
Investiguen dos robatoris amb intimidació a dues joieries de Vic d'un mateix propietari
-
Societat
CCOO rebutja l'ERO presentat Bekaert Deslee, de Sant Boi de Lluçanès, per acomiadar 43 treballadors
