L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha iniciat aquesta setmana les obres per restituir l'entorn fluvial de l'assut de Matabosch, al riu Ter. El projecte inclou l'enderroc d'aquesta resclosa artificial, situada al límit dels termes municipals de Torelló i les Masies de Voltregà. Els treballs tenen un pressupost d'execució de 387.766,56 euros i una durada prevista d'uns tres mesos.
Les feines han començat amb l'esbrossada de la zona boscosa propera i seguiran amb els treballs d'enderroc de la resclosa i de l'estructura de comportes de desguàs de fons, que es faran en dues fases, una per cada marge del riu. En total, l'assut fa 1,85 metres d'alçada i 52 metres de llargada.
Posteriorment, es perfilarà el marge de la llera en els 200 metres riu amunt, per tal de restablir el seu estat anterior, a més de replantar tota la zona amb espècies d'arbres que potenciïn la recuperació paisatgística del marge fluvial.
Comencen les obres per restituir l'entorn fluvial de la resclosa de Matabosch
Els treballs a l'entorn fluvial del Ter al seu pas per Torelló i les Masies de Voltregà tenen un pressupost de gairebé 390.000 euros
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de juliol de 2021 a les 18:55
Et pot interessar
-
Societat
Arriba la 30a edició de la Fira de la Castanya de Viladrau
-
Societat
Restringits els moviments d'animals en un radi de 50 km per un possible focus de dermatosi nodular a Osona
-
Societat
Tona estrena un nou model de zona blava
-
Societat
Montse Rabionet pren possessió del càrrec de regidora de la CUP Manlleu
-
Societat
La regidora de Torelló Elisabet Viñas s'incorpora al Consell Assessor de Seguretat de l'ACM
-
Societat
El Grup de Defensa del Ter organitza un aplec per visibilitzar la campanya «Portem Patel a judici»
