Famílies de 151 alumnes de 60 escoles de Catalunya han enviat un escrit a la conselleria d'Ensenyament de la Generalitat per sol·licitar-li una educació bilingüe per als seus fills, de manera que s'han elevat a 1.300 les peticions gestionades per Convivència Cívica Catalana (CCC), segons ha assegurat l’entitat. La petició ha estat presentada a primera hora del matí d'aquest dijous pel secretari de CCC, José Antonio Martínez, que ha celebrat la resolució recent del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que imposa que alumnes recurrents de cinc escoles rebin un 25% de l'ensenyament en castellà.
Entre aquestes sol·licituds n’hi ha d’alumnes (o d’algun alumne) que cursen els seus estudis a Vic, segons CCC. No ha transcendit quants ni ha ni quin o quins centres són. “No podem donar aquestes dades per dues raons: la llei de protecció de menors i la llei de protecció de dades. Si es conegués el lloc es podria estirar el fil i saber quines famílies són i això seria contraproduent”, ha explicat un portaveu de CCC a Osona.com. L’Ajuntament de Vic, a hores d’ara, no té cap constància de la demanda.
Les sol·licituds corresponen a alumnes que cursen els seus estudis, a més de Vic, en centres de Barcelona, Badalona, L'Hospitalet de Llobregat, Cornellà, Esplugues, Granollers, Sant Cugat del Vallès, Tarragona, Girona, Valls, Montgat, Sitges, Igualada, Terrassa i Sabadell. La conselleria d'Ensenyament de la Generalitat ha rebut ja el document i es troba en procés de revisió, tot i que ja ha remarcat que moltes de les sol·licituds contenen irregularitats, com duplicitats, manca de dades o demandes per a llars d’infants i universitats. “Irregularitats? El que és una irregularitat són les sentències que el Departament té pendent d’execució”, ha dit el mateix portaveu en aquest diari.
El CCC creu que d'ara endavant es produirà un "degoteig permanent" de sol·licituds de pares que volen que els seus fills puguin aprendre en les dues llengües i no únicament en català. Segons aquesta entitat, la majoria de pares a Catalunya volen un ensenyament bilingüe per als seus fills, i hi ha una "obsessió del nacionalisme català per arraconar i excloure de les escoles el castellà”.
Convivència Cívica Catalana exigeix que una escola de Vic imparteixi el 25% en castellà
Societat
No ha transcendit ni el centre ni la família demandant | L’Ajuntament no té constància de la sol·licitud
ARA A PORTADA
-
Cultura Oques Grasses s'acomiada després de fer història a l'Estadi Olímpic: «Gràcies per tot l’amor que ens heu regalat» Pau Espí / Agències
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 9, 10 i 11 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat Els Agents Rurals denuncien la tala il·legal de 200 avets en una finca forestal d'Espinelves ACN
-
Societat Vic reclama una tercera Àrea Bàsica de Salut per donar resposta a l'augment demogràfic Irene Giménez i Vinyet | Agències
-
Publicat el
07 de febrer de 2014 a
les 12:56
Et pot interessar
-
Societat
La Plana de Vic ha superat en 51 ocasions els nivells d'ozó troposfèric aquest estiu
-
Societat
Les pluges i la baixada de temperatures, claus per a la campanya de la castanya de Viladrau
-
Societat
Una experiència virtual permet veure com eren els fanals dissenyats per Gaudí a la plaça Major de Vic
-
Societat
«Ara toca dedicar més temps a la família i als amics»
-
Societat
El govern de Vic s'obre a replantejar la mobilitat a la ronda Camprodon
-
Societat
Gran actuació dels Sagals d'Osona al Concurs de Castells de Tarragona
