El banc d’aliments de Torelló ha atès més de 200 famílies en 10 mesos

El servei ha passat a anomenar-se Rebost Solidari.

Publicat el 26 d’octubre de 2011 a les 16:45
El banc d’aliments de Torelló ha canviat de nom i ha passat a anomenar-se Rebost Solidari. Es tracta d’un servei impulsat per l’Ajuntament, Creu Roja d’Osona i Càritas Interparroquial de Torelló. La seva finalitat és subministrar els aliments bàsics a les persones més desfavorides de l’entorn immediat.

Està gestionat per voluntaris de Càritas i, des de la seva posada en marxa a mitjans de 2010, disposa d’uns locals a la Ronda del Puig. Aquest servei proporciona a persones o famílies amb migrats recursos econòmics una cistella bàsica d’aliments. Aquests aliments es distribueixen entre persones empadronades a Torelló i que acreditin uns ingressos mínims. Els Serveis Socials de l’Ajuntament fan la pertinent valoració de cada cas per tal de determinar qui pot acollir-se al programa.

Des de l’1 de gener fins al 14 d’octubre, el Rebost Solidari havia atès 746 persones, corresponents a 223 famílies i s’havien distribuït 2.196 cistelles bàsiques. Pel que fa al perfil de les famílies de les persones ateses, 49 són unipersonals, 576 famílies nuclears, 96 famílies monoparentals i 25 d’altres tipologies familiars.

El  Rebost Solidari de Torelló garanteix una cistella bàsica formada per arròs, llet, llegums, oli, patates, galetes, farina, llaunes i pasta. La cistella bàsica podrà augmentar amb  altres productes que rebi el Rebost Solidari (donacions, excedents, compra...).