El Govern es nega a fixar una data pel desdoblament del tren entre Vic i Ripoll

Publicat el 09 d’abril de 2008 a les 16:40
 
NOTA DE PREMSA
CONVERGÈNCIA I UNIÓ

CiU lamenta la negativa del Tripartit a la proposta d’accelerar el desdoblament de l’eix ferroviari Vic-Ripoll
 
Eudald Casadesús defensava executar les obres de desdoblament de Barcelona a Ripoll aprofitant la disposició addicional tercera de l’Estatut, que permet finançar infrastructures necessàries pel país en un període de 7 anys
 
El diputat del Grup Parlamentari Convergència i Unió, Eudald Casadesús, ha defensat avui en el transcurs de la Comissió de Política Territorial, una Proposta de Resolució, per tal d’instar el Govern a “a fer les gestions necessàries amb el Ministeri de Foment per tal que es comenci l’estudi informatiu del desdoblament de l’eix ferroviari Vic-Ripoll i que s’inclogui en els pressupostos de l’Estat dels propers exercicis l’execució d’aquesta doble via des de Barcelona fins a Ripoll, perquè sigui transitable abans que finalitzi el temps de vigència de la disposició addicional tercera de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya”.

Tal com ha recordat el diputat nacionalista, “des de fa molts anys els ciutadans i ciutadanes del Ripollès estan reivindicant un tren ràpid i eficaç que connecti aquesta comarca amb Barcelona en un temps raonable i que en el futur es pugui convertir en un corredor internacional important que connecti Barcelona amb Tolosa”.

Segons Casadesús, “aquesta històrica reivindicació mereix ara ser impulsada, aprofitant la disposició addicional tercera de l’Estatut d’Autonomia, que és una eina potent que ha de permetre finançar infraestructures necessàries del nostre país en una període de set anys”, la qual cosa vol dir, que atenent aquestes dates, abans de l’any 2014 s’haurien d’haver executat les obres de desdoblament de l’eix ferroviari de Barcelona a Ripoll.

La proposta de CiU, ha estat rebutjada pel vot en contra dels grups parlamentaris que donen suport al Govern, tot i reconèixer la necessitat d’aquest desdoblament, perquè s’han negat  a establir una data límit per a l’execució de les obres.

Casadesús ha recordat a la Cambra catalana, que el Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya inclou el desdoblament de la via de tren entre Barcelona i Ripoll per a realitzar-se durant la primera fase del Pla i per tant abans de l’any 2016 i també preveu la millora del tram Ripoll-Puigcerdà-La Tour de Querol.

A més, en aquests moments està pendent l’aprovació de l’estudi informatiu del projecte de doble via fins a Vic, i s’està treballant en el projecte executiu d’una primera fase entre Barcelona i La Garriga.

Amb tot això, Casadesús ha insistit en la viabilitat de fixar la data del 2013 per a la finalització de les obres en les negociacions amb el Ministeri de Foment, però davant la insistent negativa del portaveu d’ERC, que parlava en nom dels grups parlamentaris que donen suport al Govern, Casadesús ha lamentat que “s’atreveixin a posar data a la independència de Catalunya pel 2014 i en canvi no siguin capaços d’establir una data a l’hora de reclamar un desdoblament ferroviari al Ministeri de Foment”.

Barcelona, 9 d’abril de 2008