El Jutjat d'Instrucció número 2 de Vic ha admès a tràmit la querella contra l’exalcalde de Calldetenes, Jaume Mas, i l’empresa contractista Servià Cantó, S.A. per un presumpte delicte d’estafa en el procés d’adjudicació i execució de les obres d’aquesta urbanització. Tant Mas com el representant de Servià Cantó han estat citats a declarar al jutjat el proper 23 de novembre.
La denúncia va ser presentada fa dos mesos per un grup de propietaris dels terrenys que integren el sector urbanitzable El Torrental del municipi de Calldetenes. Segons ells, el pressupost de la primera fase de la urbanització del Torrental ha tingut una desviació de prop de dos milions d’euros. Les obres estaven pressupostades en poc més de tres milions d’euros i, al final, el cost ha estat de més de cinc milions.
Un cop acceptada a tràmit la querella -com sol ser norma habitual excepte quan es detecten defectes de forma-, tot sembla indicar que Mas fonamentarà la seva defensa en el fet que quan l'obra va sortir a licitació, les empreses aspirants van presentar propostes que es movien al voltant dels cinc milions d'euros, i no pas dels tres en què els querellants valoren els treballs executats. A partir d'aquí, l'existència de les certificacions d'obra fetes per l'arquitecte municipal i els posteriors pagaments que se'n van derivar, aprovats pel secretari municipal, refermarien la posició de l'aleshores alcalde.
En fonts properes a la defensa de Mas, s'assenyala que la querella es recolza essencialment en un informe elaborat per un arquitecte per encàrrec dels querellants, i no pas en documents "més objectivables", i també es posa de manifest que una desviació d'un volum del 100% del valor del cost real de l'obra és inimaginable administrativament que pogués portar-se a terme.
El jutge també ha remès la informació del cas a l’Oficina Antifrau de Catalunya, tal com havia sol•licitat aquest organisme. D'altra banda, no s'ha pronunciat sobre la petició dels querellants de paralitzar el cobrament de les quotes d'urbanització als propietaris de la zona.
El jutge admet a tràmit la querella per estafa contra Jaume Mas
ACTUALITZAT AMB DECLARACIONS DE LA DEFENSA Segons els denunciants, la urbanització del Torrental de Calldetenes ha tingut una desviació de prop de dos milions d’euros.
Ara a portada
-
Societat Salut i l'Ajuntament de Vic perfilen la cessió del solar del Mercat Municipal per construir-hi un nou CAP Irene Giménez Vinyet
-
Societat Osona Salut Mental amplia les instal·lacions amb consultoris nous i sales per a teràpies de grup Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
-
Cultura i Mitjans El bressol original que va allitar Jacint Verdaguer s'exposarà de forma permanent a la Casa Museu de Folgueroles Redacció
-
Publicat el 27 de juliol de 2011 a les 15:06
Et pot interessar
-
Societat Un de cada cinc adolescents de la Catalunya Central presenta un consum de risc d'alcohol
-
Societat La consellera Paneque visita les instal·lacions de la comunitat energètica Balenyà Sostenible
-
Societat L'equip d'agents cívics de Torelló comença a treballar per fomentar el civisme i la convivència al municipi
-
Societat Una quarantena d'artesans i 200 formatges per tastar i comprar al tall: torna el Lactium de Vic