Les convocatòries dels ajuts Leader certificades des del 2016 han permès la creació de 104 llocs de treball a la Catalunya Central. Unes ocupacions que s'han creat amb la posada en marxa d'11 noves empreses així com l'ampliació de 41 ja existents. L'Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central (ADR Cat Central), a través dels ajuts del projecte europeu Leader, busca la realització d'inversions que generin activitat econòmica i fomentin la creació d'ocupació al món rural. La gerent seva gerent, Anna Garrós, ha destacat que tots aquests llocs de feina encara ara estan vigents, ja que un dels requisits per optar a aquests fons europeus és que els llocs de feina que es generen tinguin una durada de, com a mínim, cinc anys.
Els ajuts Leader pretenen impulsar noves activitats que suposin l'arrelament i desenvolupament econòmic i social del món rural, que promoguin accions dirigides a la mitigació i adaptació al canvi climàtic i la protecció dels recursos naturals. També aquelles que estimulin la innovació i la transferència de coneixements en els sectors de transformació o comercialització de productes agroalimentaris com no agroalimentaris en el cas de les empreses privades.
Existeixen també tres línies d'ajuts per les entitats públiques, tot i que en el cas de l'ADR Cat Central encara no s'ha certificat cap projecte d'aquesta naturalesa. En les darreres setmanes s'han fet les propostes de les aprovacions dels expedients presentats en la convocatòria Leader 2020, pendents que rebin les resolucions des Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP).
DARP, perquè segueixin el seu recorregut abans de la certificació final i perquè els projectes seleccionats rebin l'ajuda econòmica.
El projecte Leader es desenvolupa el marc de l'Eix 4 Leader del Programa de Desenvolupament Rural de Catalunya, per al període 2014-2020, i està cofinançat pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i el DARP.
Els ajuts Leader generen més de 100 llocs de treball a la Catalunya Central
Han contribuït a la creació o ampliació de 52 empreses
ARA A PORTADA
Publicat el 29 d’abril de 2021 a les 18:55
Et pot interessar
-
Societat
Llum verda a la modificació de les ordenances fiscals de Roda de Ter pel 2026
-
Societat
El ple de Torelló condemna la «instrumentalització» de la problemàtica en seguretat per part d'alguns partits
-
Societat
La UVic-UCC i el Consorci Hospitalari posen en marxa una clínica odontològica oberta al públic
-
Societat
Acció del Gremi de la Pagesia Catalana a Vic per denunciar la «mala gestió» de la crisi de la dermatosi nodular
-
Societat
La Fira de la Muntanya de Vic arriba a la 44a edició
-
Societat
Roda de Ter commemora el 22è aniversari de la mort de Miquel Martí i Pol
