Un decret del govern espanyol prohibeix, a partir de demà, que els nens de menys d'1,35 metres d'altura viatgin al seient davanter del vehicle encara que utilitzin el sistema de retenció infantil (SRI). L'executiu va aprovar al passat juliol un reial decret que modifica l'article 117 del Reglament General de Circulació, en què regula l'ús obligatori de cinturons de seguretat i dispositius de retenció per a nens als vehicles.
Només s'estableixen tres excepcions: els menors podran viatjar davant quan les places del darrere ja estiguin ocupades per altres infants d'aquesta altura; quan no sigui possible instal·lar totes les cadiretes necessàries; o que es tracti d'un vehicle biplaça.
Més segurs als seients de darrere
La Direcció General de Trànsit (DGT) apunta que la modificació de la norma obeeix també a la necessitat de traduir en l'ordenament jurídic les evidències científiques de nombrosos estudis que demostren que els seients del darrere són més segurs per als nens.
En aquest sentit, posa l'exemple d'un estudi realitzat als Estats Units amb 5.751 menors de 15 anys ocupants de vehicles que havien patit un accident greu de trànsit. L'informe demostra que el fet d'estar assegut al seient de darrere va tenir un efecte protector, respecte a lesions greus o mortals.
Trànsit també aconsella que "mai es porti el nen en braços ni utilitzar el mateix cinturó de seguretat que l'adult per protegir" i recorden que l'ús dels sistemes de SRI redueix en un 75% les morts i en un 90% les lesions.
Els menors de menys d'1,35 metres no podran viatjar al seient de davant del cotxe
Societat
La mesura entra en vigor a partir d'aquest dijous i, segons la DGT, "obeeix a evidències científiques"
ARA A PORTADA
-
Societat «Mantenir-se connectat a la comunitat també és salut, no tot són pastilles» Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Manlleu es prepara per a la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa Irene Giménez Vinyet
-
Societat El Centre BETA s'incorpora a la xarxa de centres de recerca d'excel·lència de Catalunya Irene Giménez i Vinyet
-
Societat Vic instal·larà pantalles a les entrades de la ciutat per informar de les places d'aparcament disponibles Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans La 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic tanca amb 170.000 assistents Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
30 de setembre de 2015 a
les 12:57
Actualitzat el
30 de setembre de 2015 a les
13:03
Et pot interessar
-
Societat
Els Bombers extingeixen un incendi forestal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat
La 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic omple de ritme i bon ambient la capital d'Osona
-
Societat
El Mercat de Música Viva de Vic, on la cultura es dona de la mà amb la reivindicació
-
Societat
El Mercat de Música Viva de Vic reuneix 1.300 professionals acreditats
-
Societat
El Govern vol potenciar les aules d'acollida intensiva per afavorir la integració de l'alumnat nouvingut
-
Societat
L'Ajuntament de Roda de Ter reclama «actuacions concretes» per resoldre la problemàtica del trànsit
