La pagesia osonenca no és mostra gaire optimista davant la collita de cereal d’aquesta temporada. “Ja diu la dita que pel maig cada dia un raig, però no sé si mai havia estat tan literal com aquest any”, explica a Osona.com Lluís Muntal, membre de la Unió de Pagesos. Les múltiples pluges han negat els camps i ha incrementat la humitat, cosa que a la vegada ha provocat “una plaga de fongs” que ha afectat als cereals.
Normalment la collita ja ha començat (per Sant Joan), tot i que Muntal apunta que enguany “va una mica més endarrerit” que el 2017. Tot i això, alguns ordis s’han pogut collir abans. En aquest sentit, remarca que els adversos factors climatològics contraresten amb la qualitat de les terres d’Osona.
“La collita podria ser excel·lent, però, no ho serà ni de bon tros tant”, apunta Muntal, ja que a les pluges i fongs s’hi sumen les calamarsades, que també han afectat a part dels camps osonencs. “Des del meu punt de vista ha faltat sol i marinada per granar bé els cereals”. La previsió que fa Muntal sobre aquesta temporada és que “hi haurà collites diverses, camps bons i dolents, com cada any”.
Els pagesos d'Osona afronten una collita del cereal passada per aigua
Les abundants pluges de maig també han provocat “una plaga de fongs” explica Lluís Muntal, membre de la Unió de Pagesos
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 30 de juny de 2018 a les 07:45
Et pot interessar
-
Societat Aquest és el producte d'Osona inclòs en el menú de la conferència de presidents
-
Societat Prats de Lluçanès demana «mesures urgents» per millorar la seguretat viària a la C-62
-
Societat Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Societat El CHV ret homenatge a les trajectòries professionals i a les persones jubilades l'any 2024
-
Societat Mor la conductora d'un cotxe en un xoc frontal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí