Aquest dimarts, 15 d'octubre, ha finalitzat el període de sis mesos en el qual estava prohibit fer foc en zones forestals. Des d'avui, es poden realitzar cremes controlades sempre i quan es notifiquin prèviament als ajuntaments. Això sí, hi ha diversos limitacions com les previsions de vent o el risc d'incendi forestals. En aquest sentit es remarca que en cas que hi hagi un avís del Servei Meteorològic –actualment n'hi ha un de vigent- o el Pla Alfa dels Agents Rurals amb el nivell dos activat, no es podran fer.
Precisament l'augment de temperatures –es preveuen dues setmanes amb valors poc habituals per l'època- i la manca de pluges han fet augmentar el risc d'incendi, sobretot a la meitat sud del país. En aquest sentit Agricultura ha fet una crida a extremar les precaucions per evitar-ne. Val a dir que a Osona el perill és baix.
Finalitza el període de prohibició de fer foc a les zones forestals
Les cremes s'han de comunicar prèviament als ajuntaments
ARA A PORTADA
Publicat el
15 d’octubre de 2013 a
les 17:47
Et pot interessar
-
Societat Osona encapçala l'augment dels pensionistes a Catalunya durant el 2025
-
Societat
Incendi de vegetació forestal a Sant Julià de Vilatorta
-
Societat
La Flama del Canigó s'estendrà arreu d'Osona i el Lluçanès
-
Societat
Aquest any, sí: Vic inaugura la nova piscina del Patí Vic
-
Societat
La plaça Major de Vic torna a ser un espai lliure de petards durant la revetlla de Sant Joan
-
Societat
Revetlla de Sant Joan 2026 a Osona i el Lluçanès: les millors fogueres i activitats
