Aquest dimarts, 15 d'octubre, ha finalitzat el període de sis mesos en el qual estava prohibit fer foc en zones forestals. Des d'avui, es poden realitzar cremes controlades sempre i quan es notifiquin prèviament als ajuntaments. Això sí, hi ha diversos limitacions com les previsions de vent o el risc d'incendi forestals. En aquest sentit es remarca que en cas que hi hagi un avís del Servei Meteorològic –actualment n'hi ha un de vigent- o el Pla Alfa dels Agents Rurals amb el nivell dos activat, no es podran fer.
Precisament l'augment de temperatures –es preveuen dues setmanes amb valors poc habituals per l'època- i la manca de pluges han fet augmentar el risc d'incendi, sobretot a la meitat sud del país. En aquest sentit Agricultura ha fet una crida a extremar les precaucions per evitar-ne. Val a dir que a Osona el perill és baix.
Finalitza el període de prohibició de fer foc a les zones forestals
Les cremes s'han de comunicar prèviament als ajuntaments
Ara a portada
-
Societat Salut i l'Ajuntament de Vic perfilen la cessió del solar del Mercat Municipal per construir-hi un nou CAP Irene Giménez Vinyet
-
Societat Osona Salut Mental amplia les instal·lacions amb consultoris nous i sales per a teràpies de grup Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
-
Cultura i Mitjans El bressol original que va allitar Jacint Verdaguer s'exposarà de forma permanent a la Casa Museu de Folgueroles Redacció
-
Publicat el 15 d’octubre de 2013 a les 17:47
Et pot interessar
-
Societat Un de cada cinc adolescents de la Catalunya Central presenta un consum de risc d'alcohol
-
Societat La consellera Paneque visita les instal·lacions de la comunitat energètica Balenyà Sostenible
-
Societat L'equip d'agents cívics de Torelló comença a treballar per fomentar el civisme i la convivència al municipi
-
Societat Una quarantena d'artesans i 200 formatges per tastar i comprar al tall: torna el Lactium de Vic