JARC (Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya) denuncia que l’increment de les taxes de de l’escorxador aprovat per la Generalitat perjudicarà els ramaders catalans que seran qui en definitiva l’acabaran pagant. “Contràriament al que seria desitjable, els costos lligats al sacrifici, enlloc de repercutir en la cadena alimentària, es descomptaran al preu que es paga als ramaders pels seus animals”, diuen des de l’entitat.
“Des de JARC creiem que una vegada més se’ns perjudica amb una decisió que ben poc té a veure amb la nostra activitat, ja que de fet, una vegada engreixat l’animal aquest es porta a l’escorxador, per tant, a partir d’aquest moment els costos relacionats ja no han de caure sobre les costelles dels ramaders. Ni en forma de descomptes comercials emmascarats, ni en concepte de mermes o canvis en la qualitat”, afegeixen.
Per posar un exemple, en el cas del porcí, segons JARC, l’increment de la taxa suposaria uns 0,33 euros per persona i any si ho paga el consumidor, mentre que per a un ramader amb una granja de 500 mares (mitjana a Catalunya) el cost s’eleva a 4.400 euros anuals.
Un altre fet que denuncia l’entitat és que aquest increment només s’apliqui a Catalunya, la qual cosa significarà una pèrdua de competitivitat.
JARC critica l'augment de la taxa dels escorxadors
Segons l’entitat, els ramaders rebran l’impacte i perdran competitivitat.
ARA A PORTADA
-
Música, art i patrimoni s'uneixen per celebrar els 10 anys del «So de les Cases» de Vic Irene Giménez Vinyet
-
Malestar a l'escola rescatada per fundadors d'Aliança per l'obligació de portar uniforme Gerard Mira
-
-
Denuncien atacs mortals a les ovelles del Montseny: «Hi ha casos cada setmana» Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
16 de gener de 2012 a
les 17:48
Et pot interessar
-
Societat
La Mancomunitat La Plana digitalitza el control d'accés i pesatge de la fracció orgànica
-
Societat
Nou mural de Pilarin Bayés a Manlleu
-
Societat
Així és la Tuta, la nova figura festiva del barri del carrer de la Riera de Vic
-
Societat
Activen el pla per risc químic per una possible fuita de clor en un dipòsit d’Aigües Vic
-
Societat
Detinguts cinc homes especialitzats en robatoris amb força en domicilis de Manlleu i Roda de Ter
-
Societat
Jornada de protesta contra el Plater a Vic
