
Un establiment de turisme rural d’Osona ha estat reconegut amb el distintiu de quatre espigues per part de la Generalitat de Catalunya: la Casagran d’Olost. Juntament amb 17 cases més de la comarca, s'ha adherit al primer sistema de categorització del sector que s'ha posat en funcionament al nostre país. De moment, a tot al Principat hi ha nous 388 negocis (s'afegeixen als 88 del 2010) dividits en cinc categories tot i que cap ha assolit el nivell màxim (que a la pràctica ha esdevingut el de quatre espigues).
Pel que fa a les tres espigues, han assolit aquesta categoria cinc cases a la comarca d’Osona: el Mas El Segalàs de Viladrau, amb dos negocis (El Forn i la Pahisa); la Cabanya del Permanyer, de Sant Bartomeu del Grau; la Cirera, de Sant Boi de Lluçanès; i Mas Font Ranó, de Sant Agustí de Lluçanès.
En la categoria de dues espigues, hi ha 12 establiments: quatre a Sant Agustí de Lluçanès, el Codinach, amb tres negocis (La Casa Xica, Cal Masover i la Casa Nova), i Can Pau; tres a Olost, Cal Terriscó, el Teixell i el Molí de Reixach; dos a Alpens, Mas la Vall i Mas d’en Vilà; dos a Oristà, la Caseta del Coll del Arç, amb dos negocis (1 i 2); i Can Boix, de Seva.
A la comarca, no hi ha cap establiment amb una espiga.
L'acte de lliurament dels diplomes que acrediten la categoria turística es va fer aquest dijous a la Pedrera de Barcelona presidit per la directora general de Turisme, Marian Muro.