La reforma de l'administració electrònica posa l'Ajuntament de Vic al segle XXI

El projecte té un cost d'1,4 milions d'euros i s'implantarà en tres anys. Inclou una intranet, la simplificació de processos on-line o l’expedient electrònic, entre d'altres millores.

Publicat el 17 d’abril de 2013 a les 16:55
Toni Serrat mostra el DNI electrònic per operar en l'e-administració. Foto: Xavier López.

El passat ple municipal es va aprovar la implementació de l’e-administració a l’Ajuntament de Vic amb una inversió d’1’4 milions d'euros. Aquest projecte és una aposta del consistori amb l’objectiu de millorar la gestió interna de l’administració, així com també donar un major servei a la ciutadania.

La implantació d’aquestes millores es fan gràcies a una subvenció de tres anys de la Diputació de Barcelona d'1,4 milions d'euros i incidiran en diferents aspectes tant a nivell intern de la institució, com pot ser la millora de servidors o el fet de disposar d’una intranet o la re-enginyeria i simplificació de processos, com també a nivell extern, amb l’augment de la tramitació on-line o l’expedient electrònic, que anirà en benefici directament de la ciutadania.

Segons el regidor de Serveis, Toni Serrat, “l’equip de govern, per responsabilitat política, ha decidit fer aquesta gran aposta i així col·locar l’Ajuntament de Vic al segle XXI a nivell tecnològic”. En aquesta línia, Serrat ha defensat que cal situar l’administració local com a referent informàtic, una vegada finalitzada l’implementació del projecte, prevista al final d’aquest mandat (2015).

Actualment els diferents departaments de l’administració encara utilitzen molt el paper. Amb aquest projecte es vol aconseguir substituir-lo per treballar cada dia més en xarxa. De fet, amb aquesta implantació es vol obtenir major eficàcia, eficiència, agilitat, qualitat de servei, transparència, integració i, a la vegada la reducció de costos.

Una aposta de 10 projectes

La implantació de l’e-administració es divideix en 10 projectes, tots ells planificats en el temps, i seguits per una comissió de seguiment que vetllarà pel bon desplegament del mateix. D’aquesta manera, cal desenvolupar el projecte d’expedient electrònic; el projecte de re-enginyeria i simplificació de processos; la implantació de tràmits online, el projecte d’intranet; el projecte model de dada única; la seu electrònica; la integració amb la resta de sistemes d’informació; la implantació del quadre de comandament; la implantació del sistema d’informació geogràfica –SIC-; i el projecte de millora de maquinari i programari.

Traduït a termes econòmics, l’e-administració significa destinar 670.000 euros a l’any 2013, 580.000 euros durant el 2014 i 150.000 euros el 2015.
 

Toni Serrat en un moment de la presentació. Foto: Xavier López

Durant la presentació del projecte a la premsa, el regidor de Serveis de l’Ajuntament de Vic ha explicat que paral·lelament, ja fa temps i amb previsió, s’està treballant per dotar la ciutat amb la canalització de fibra òptica. De fet, actualment ja hi ha 13 edificis amb serveis municipals que estan connectats a aquesta xarxa i es compta amb 40 quilòmetres de canalització, 13,5 dels quals ja incorporen la fibra òptica.

D’altra banda, l’Ajuntament de Vic compta amb un Centre de Procés de Dades (CPD) molt potent i amb una alta capacitat d’emmagatzematge i gestió. De fet, segons el mateix regidor, està previst que en breu s’obri a les empreses de la ciutat, així com a la mateixa Universitat de Vic que ja ha mostrat la intenció d’utilitzar-lo.

Dossier amb la presentació del projecte