La Universitat de Vic (UVic) repartirà entre els seus nous titulats uns cinc-cents plançons d’arbre que s’emportaran a casa com a record del seu pas pel centre. L’estudiant podrà triar entre tres espècies -alzina, roure martinenc o castanyer d’índies-, en funció de l’hàbitat on tingui pensat de trasplantar-lo.
Segons la rectora de la Universitat de Vic, Assumpta Fargas, “aquesta iniciativa, que ja és una tradició, és un obsequi viu, que l’estudiant pot veure créixer i que simbolitza el nostre compromís amb les problemàtiques ambientals” .
L’ànima d’aquesta iniciativa és el professor Sebastià Riera, coordinador del Pla de sostenibilitat de la UVic i professor del Departament de Ciències i Ciències Socials de la Facultat d’Educació, que ofereix, a més, tot l’assessorament tècnic necessari.
"En set anys hem lliurat uns 2.500 plançons i cada any em trobo algú que em diu que el seu arbre encara viu. Crec que és una bona iniciativa per posar punt i final a una etapa a la universitat i de compromís amb el medi ambient”, diu Sebastià Riera.
Els plançons que ja s’han començat a lliurar, els van sembrar a la tardor de 2007 i van germinar a la primavera de 2008. Tenen, per tant, poc més de dos anys de vida.
La UVic reparteix 500 plançons d’arbre als nous titulats
Podran triar entre alzina, roure martinenc o castanyer d'índies
ARA A PORTADA
-
Vic es prepara per a una Festa Major farcida de tradició, cultura popular i molts aniversaris Irene Giménez Vinyet
-
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
Publicat el 06 de juliol de 2009 a les 13:42
Et pot interessar
-
Societat Desmantellada una plantació de marihuana amb mig miler de plantes en una casa d'Espinelves
-
Societat Els alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen «mesures urgents» per combatre la multireincidència i les ocupacions
-
Societat Detingut a Torelló per temptativa de robatori
-
Societat Un estiu «per a tothom» a Vic: oferta d'activitats educatives, esportives i lúdiques
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 13, 14 i 15 de juny
-
Societat Els Mossos busquen els propietaris d'objectes recuperats en robatoris amb força a Osona