Els perjudicats pel conflicte entre la Direcció General de Trànsit i examinadors de trànsit a Osona
Des del 14 de setembre, tant alumnes com autoescoles estem patint els efectes de la vaga que els examinadors de trànsit han convocat, donat que les seves demandes a la Direcció General de Trànsit no han estat acceptades.
Fins aquest moment es disposava d’un calendari de dates d’examen conegut amb prou antelació el qual permetia convocar els nostres alumnes a la zona d’exàmens en una data i horari concrets. En el moment actual i a causa de la vaga no es compleix el calendari d’exàmens. Tampoc es pot assegurar que els alumnes a priori convocats a la zona d’exàmens es puguin examinar ja que poden quedar descartats durant el mateix matí.
La majoria d’alumnes han de justificar a l’escola, a la universitat i a la feina la seva absència amb motiu de l’examen. Darrerament, la majoria perden el matí sense haver-se pogut examinar requerint perdre un segon o tercer matí per aquest motiu. A més, tots els alumnes no examinats queden en una llista de pendents d’examen que cada setmana es fa més i més llarga. En el moment actual aquesta llista pot estar formada per uns 1.000 alumnes a Osona.
Els alumnes i els pares dels alumnes demanen a les autoescoles una explicació a aquesta situació. Quina resposta podem donar-los si som part perjudicada igual que ells? Què els podem dir si l’origen del problema es troba entre la Direcció General de Trànsit i els examinadors? Quina solució els podem donar si les dues parts implicades sembla que no estan disposades a dialogar amb l’afany de resoldre el més aviat possible aquesta situació?
Les autoescoles patim també aquesta incertesa per la vaga i la seva no resolució. No sabem si examinaran els nostres alumnes, quin dia hi haurà el proper examen, com es podrà donar sortida als alumnes descartats que setmana rere setmana queden en una llista ja avui llarguíssima.
Tot i aquest fet, una plataforma de persones afectades i relacionades amb les autoescoles de diferents llocs de Catalunya ha decidit lluitar per intentar resoldre el més aviat possible aquesta situació. Són persones que ja han demostrat des de fa temps la seva competència en aquesta qüestió i que cerca que les dues parts enfrontades es posin d’acord. A dia d’avui, però, això no ha estat possible.
Grup d’autoescoles d’Osona
La vaga d'examinadors de trànsit i els seus efectes a la comarca
El grup d’autoescoles d’Osona lamenta la situació i reclama una solució ràpida
Ara a portada
-
Societat Salut i l'Ajuntament de Vic perfilen la cessió del solar del Mercat Municipal per construir-hi un nou CAP Irene Giménez Vinyet
-
Societat Osona Salut Mental amplia les instal·lacions amb consultoris nous i sales per a teràpies de grup Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
-
Cultura i Mitjans El bressol original que va allitar Jacint Verdaguer s'exposarà de forma permanent a la Casa Museu de Folgueroles Redacció
-
Publicat el 15 d’octubre de 2015 a les 15:11
Et pot interessar
-
Societat Un de cada cinc adolescents de la Catalunya Central presenta un consum de risc d'alcohol
-
Societat La consellera Paneque visita les instal·lacions de la comunitat energètica Balenyà Sostenible
-
Societat L'equip d'agents cívics de Torelló comença a treballar per fomentar el civisme i la convivència al municipi
-
Societat Una quarantena d'artesans i 200 formatges per tastar i comprar al tall: torna el Lactium de Vic