El Dia de les Esquadres a la Regió Central ha servit per commemorar els 25 anys de la constitució de la policia autonòmica, els 10 anys des que els Mossos d'Esquadra van assumir les competències de trànsit i el fet que al novembre es tancarà el desplegament de la policia a tot Catalunya. Precisament per commemorar aquesta triple celebració s'ha escollit la “solemnitat” del Castell de Cardona, ha apuntat Miquel Esquius.
Esquius ha explicat que el Dia de les Esquadres és un moment de “reflexió” i de “compromís” per mantenir els índexs de delictes i accidentalitat. En aquest sentit, Esquius ha destacat que a les comarques centrals la ràtio de delictes, faltes i els fets denunciats en comissaries és de trenta per cada 1.000 habitants. Una xifra “baixa” respecte el conjunt de Catalunya i que es deu en part a la “implicació” dels ciutadans, ha destacat l'intendent. Miquel Esquius ha remarcat que són comarques “tranquil•les” i poc conflictives.
L'intendent Esquius ha subratllat també la posada en funcionament aquest any d'una nova oficina de proximitat i d'atenció al ciutadà amb l'objectiu de millorar el servei i acostar-se als ciutadans. La Regió Policial Central s'ha dotat també d'una àrea de comunicació per explicar “què passa i què fem”.
L'acte ha tingut la presència del delegat del Govern a la Catalunya Central, Jordi Fàbrega; Josep Maria Estela, cap de la comissaria dels Mossos d'Esquadra al Bages; i l'alcalde de Cardona, Josep Maria Sala, entre d'altres autoritats. El Dia de les Esquadres s'ha tancat amb el lliurament de felicitacions a diversos agents, entre els quals hi havia els que porten 25 anys treballant.