El ple de l’Ajuntament de Manlleu, en sessió de 30 d’abril, va aprovar la cessió temporal, en comodat, del fons de l’arxiu històric a l'Arxiu Comarcal d'Osona. La decisió va rebre el suport de tots els grups polítics que formen el consistori.
Actualment l’Arxiu Històric de l’Ajuntament de Manlleu ocupa un espai municipal amb caràcter provisional. Aquest espai no reuneix les condicions tècniques necessàries ni idònies per fer la funció de dipòsit de l’arxiu històric. Per la seva part, l’Ajuntament no disposa amb caràcter immediat d’altre edifici o espai municipal que reuneixi les condicions necessàries per custodiar amb caràcter permanent el fons de l’arxiu històric, sense una prèvia inversió per a adequar-ho.
Per aquest motiu, l’Ajuntament de Manlleu, a fi de preservar i conservar aquest patrimoni documental, cedeix, en comodat, el fons de l’arxiu històric a la Generalitat de Catalunya per tal que l’ingressi a l’Arxiu Comarcal d’Osona. Es tracta d’un servei gratuït, permet mantenir la titularitat municipal del fons, i preveu la recuperació del dipòsit amb un preavís de dos mesos.
L’Arxiu Comarcal d’Osona, concebut pròpiament com a arxiu, disposa de l’espai i els instruments adequats per tal de preservar i conservar els fons documentals de la comarca i també per a divulgar-los fent-los accessibles a la població.
L’Ajuntament informa als usuaris i a qualsevol persona interessada que aquesta cessió no canvia el règim actual per a consultes i s’han de seguir adreçant al servei d’arxiu municipal, des d’on es seguiran gestionant les consultes.
Manlleu cedeix el fons de l'arxiu històric a l'Arxiu Comarcal
L’espai actual no reuneix les condicions necessàries.
ARA A PORTADA
Publicat el
02 de maig de 2013 a
les 17:14
Et pot interessar
-
Societat
Un veí de Vic salpa cap a Gaza amb la Global Sumud Flotilla
-
Societat
Les pluges del 2025 han millorat la qualitat ecològica dels rius d'Osona i Lluçanès
-
Societat
El Lluçanès reclama rebaixar l'objectiu de renovables fixat per la Generalitat
-
Societat
La fira Lactium de Vic comptarà amb una quarantena d'artesans i uns 200 formatges per tastar i comprar al tall
-
Societat
Els Premis Innovacat celebren la 10a edició amb una nova categoria oberta a tot Catalunya
-
Societat
Pilarin Bayés il·lustra un conte per l’Hospital de Vic per ajudar els infants a preparar-se per una operació
