El ple de l’Ajuntament de Manlleu, en sessió de 30 d’abril, va aprovar la cessió temporal, en comodat, del fons de l’arxiu històric a l'Arxiu Comarcal d'Osona. La decisió va rebre el suport de tots els grups polítics que formen el consistori.
Actualment l’Arxiu Històric de l’Ajuntament de Manlleu ocupa un espai municipal amb caràcter provisional. Aquest espai no reuneix les condicions tècniques necessàries ni idònies per fer la funció de dipòsit de l’arxiu històric. Per la seva part, l’Ajuntament no disposa amb caràcter immediat d’altre edifici o espai municipal que reuneixi les condicions necessàries per custodiar amb caràcter permanent el fons de l’arxiu històric, sense una prèvia inversió per a adequar-ho.
Per aquest motiu, l’Ajuntament de Manlleu, a fi de preservar i conservar aquest patrimoni documental, cedeix, en comodat, el fons de l’arxiu històric a la Generalitat de Catalunya per tal que l’ingressi a l’Arxiu Comarcal d’Osona. Es tracta d’un servei gratuït, permet mantenir la titularitat municipal del fons, i preveu la recuperació del dipòsit amb un preavís de dos mesos.
L’Arxiu Comarcal d’Osona, concebut pròpiament com a arxiu, disposa de l’espai i els instruments adequats per tal de preservar i conservar els fons documentals de la comarca i també per a divulgar-los fent-los accessibles a la població.
L’Ajuntament informa als usuaris i a qualsevol persona interessada que aquesta cessió no canvia el règim actual per a consultes i s’han de seguir adreçant al servei d’arxiu municipal, des d’on es seguiran gestionant les consultes.
Manlleu cedeix el fons de l'arxiu històric a l'Arxiu Comarcal
L’espai actual no reuneix les condicions necessàries.
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 02 de maig de 2013 a les 17:14
Et pot interessar
-
Societat Aquest és el producte d'Osona inclòs en el menú de la conferència de presidents
-
Societat Prats de Lluçanès demana «mesures urgents» per millorar la seguretat viària a la C-62
-
Societat Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Societat El CHV ret homenatge a les trajectòries professionals i a les persones jubilades l'any 2024
-
Societat Mor la conductora d'un cotxe en un xoc frontal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí