En aquest sentit, el Departament ha concedit un incentiu total de 20.000 euros a l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Vic per dur a terme dos estudis. Un enfocat a la millora del mix comercial del mercat municipal i l’altre estudi té la finalitat de definir la funció comercial també del mercat municipal. Els altres municipis osonencs per als quals s’han aprovat ajuts són Roda de Ter i Collsuspina, amb un incentiu total de 12.582,43 euros, que s’aplicaran a la modificació d’instal•lacions i l’adequació de línies elèctriques del centre històric de Roda de Ter i a la senyalització del nucli antic de Collsupina.
A més a més, les set associacions de botiguers i comerciants de la comarca d’Osona que desenvolupen la seva activitat a les principals ciutats de la comarca o bé que actuen de forma col•lectiva per a diversos municipis, rebran un ajut total de 165.390,50 euros per portar a terme els propis plans de dinamització comercial. Aquest plans engloben, entre altres, accions de comunicació de l’oferta comercial, activitats adreçades a la infància i a la minimització de residus, accions de formació pels seus associats i millora de les pàgines web i les noves tecnologies. Les entitats que rebran aquests ajuts són Associació de Comerciants Centre Vic, Unió de Botiguers Pla del Remei i l’Estadi, Manlleu Associació de Comerciants, Mancomunitat La Plana, Agrupació de Comerciants de Torelló, Consorci del Lluçanès i Associació Roda de Comerciants.
Així mateix, dins el programa de singularització adreçat als municipis petits, s’ha aprovat un ajut total de 26.180 euros amb els quals es podran desenvolupar diferents accions de comunicació i difusió com també activitats de dinamització comercial seguint els projectes presentats per la Unió de Botiguers i Comerciants de Prats de Lluçanès, l’Ajuntament de Prats de Lluçanès, la Unió de Botiguers de Centelles i l’Ajuntament de Sant Quirze de Besora.
Segons Josep M. Palau, director dels Serveis Territorials a la Catalunya Central, “el conjunt dels incentius concedits pel Departament d’Innovació, Universitats i Empresa dins el Pla de Dinamització del Comerç Urbà i desenvolupats pels diferents Ajuntaments i Associacions de Botiguers tenen com a objectiu principal contribuir a la consolidació del model comercial català, basat en la petita i mitjana empresa comercial com un element identificador i propi de cada realitat territorial”.