La companyia elèctrica Endesa ha posat en servei la primera línia elèctrica amb cable trenat de mitja tensió entre la Selva i Osona. Segons la companyia, la nova infraestructura no només es converteix en una "traça única" sinó que, a més, "marca un punt d'inflexió en esteses immerses en zones boscos àmplies i de difícil accés".
La línia ha suposat una inversió de 105.000 euros i implicarà una millora de la qualitat i continuïtat del subministrament als municipis de Sant Hilari Sacalm i Vilanova de Sau (i amb una petita derivació a Espinelves). Té gairebé 1,2 quilòmetres de longitud i representa una important reducció de mides i amplitud de la línia. Aquests treballs formen part del pla de millora de les infraestructures elèctriques d'Endesa a Girona.
El nou cablejat també té un disseny més "resistent" als fenòmens meteorològics adversos, alhora que millora en "seguretat" i queda més integrat en l'entorn natural, ja que es redueix de manera notable el seu impacte visual. En aquest sentit, la compactació permet, en conseqüència, reduir les distàncies amb les masses boscoses més properes- i queda més protegit davant la caiguda, per exemple, de branques i la generació de possibles incidències.
D'altra banda, el nou sistema té una secció més gran que l'antic, la qual cosa permet repartir millor les càrregues, garantir un subministrament "més estable", absorbir eventuals puntes de consum, donar resposta al creixement de vegetació i atendre nous clients de futur.
La reforma integral de la línia s'ha completat, a més, amb el canvi de 28 suports de fusta per uns nous, també de fusta, però més gruixuts i més resistents, i la retirada dels tradicionals aïlladors de vidre, que han estat substituïts per unitats polimèriques. Aquestes noves peces estan fabricades per un compost a base de fibra de vidre i silicona, més flexibles, més lleugeres i amb una major resistència a les inclemències meteorològiques o al vandalisme.
La nova línia també incorpora elements protectors per a l'avifauna i minimitza el risc de col·lisió pels ocells, perquè el sistema de cable trenat reforça visualment la presència del cable.
[noticia]66666[/noticia]
Primera línia elèctrica amb cable trenat entre Osona i la Selva
Endesa ha invertit 105.000 euros per millorat "la qualitat i continuïtat" del subministrament
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de setembre de 2021 a les 15:55
Et pot interessar
-
Societat Paisatges de postal: l'estiu arrenca calorós a Osona i el Lluçanès
-
Societat Quin temps farà per La Crida de la Festa Major de Vic?
-
Societat Núria Simon és la nova presidenta de Pimec Comerç Catalunya Central
-
Societat Una sortida cada 20 minuts: la línia de bus que uneix Vic, Manlleu i Torelló guanya 15 expedicions diàries
-
Societat La NASA concedeix una menció a una foto d'Emili Vilamala del meandre de Sant Pere de Casserres
-
Societat Una explotació de Viladrau ensenya tècniques per millorar la gestió de ramats a les noves generacions