Després que Interior prohibís tallar el tram proposat per la plataforma Stop Accidents C-17, finalment s'ha arribat a un acord amb els Mossos d'Esquadra i podran tallar la via aquest dissabte, però en un tram diferent i només mitja hora. Aquest dijous a la tarda la plataforma es va reunir amb Mossos, comandaments de Trànsit i Seguretat Ciutadana, per arribar a un acord.
Finalment, les tres alternatives que va proposar Interior a Stop Accidents C-17 es van descartar i es tallarà un tram que permeti desviar els vehicles sense afectar el trànsit. Concretament s'ha acordat tallar la C-17 només en sentit Vic (com al principi), del des del punt quilomètric 40 (a l'entrada d'Aiguafreda Sud) fins a la sortida del Muntanyà. La C-17 en direcció Barcelona no quedarà afectada per l'acció reivindicativa.
Així doncs, tant Mossos, com la plataforma, finalment han prioritzat la seguretat de l'acte de protesta i el fet que els vehicles puguin desviar-se pel centre urbà d'Aiguafreda, ja que la coincidència amb el pont de Tots Sants es podria produir una important congestió.
Aquest tall començarà a les 12 amb una concentració dels manifestants al Parc Centre Urbà d'Aiguafreda. Després es llegirà un manifest i tot seguit es tornarà al centre urbà d'Aiguafreda. Es preveu que el tall duri només mitja hora. La plataforma recomana que "si és possible" s'hi vagi amb samarreta de color vermell i recomana aparcar en les zones habilitades, com són el pàrquing de l'empresa Prensoland, a Sant Martí de Centelles.
La plataforma que reclama millores a la C-17 va néixer, a través de Facebook, arran de les esllavissades i d'un accident mortal. De fet, la data fixada per la concentració coincideix amb un mes exacte de la mort de la manlleuenca Marta Vilaró pel despreniment d'una pedra.
Solucions futures previstes, però sense calendari
Fa unes setmanes, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va avançar a una quinzena d'alcaldes i regidors, en el Centre de Control de Carreteres de Vic, que renovaria punts de paviment de la C-17 entre la Garriga i Centelles abans d'acabar l'any.
Aquesta és una de les millores que se suma a la instal·lació de noves malles per evitar despreniments i a la revisió exhaustiva dels talussos. Però tot i el compromís de les actuacions previstes, el Departament encara no té una data fixada per aquestes actuacions.
Stop Accidents C-17 podrà tallar la via després d'arribar a un acord amb els Mossos d'Esquadra
Societat
La plataforma canvia el tram perquè els vehicles puguin seguir circulant | El tall durarà només mitja hora
ARA A PORTADA
-
Cultura Oques Grasses s'acomiada després de fer història a l'Estadi Olímpic: «Gràcies per tot l’amor que ens heu regalat» Pau Espí / Agències
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 9, 10 i 11 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat Els Agents Rurals denuncien la tala il·legal de 200 avets en una finca forestal d'Espinelves ACN
-
Societat Vic reclama una tercera Àrea Bàsica de Salut per donar resposta a l'augment demogràfic Irene Giménez i Vinyet | Agències
-
Publicat el
27 d’octubre de 2016 a
les 07:42
Et pot interessar
-
Societat
La Plana de Vic ha superat en 51 ocasions els nivells d'ozó troposfèric aquest estiu
-
Societat
Les pluges i la baixada de temperatures, claus per a la campanya de la castanya de Viladrau
-
Societat
Una experiència virtual permet veure com eren els fanals dissenyats per Gaudí a la plaça Major de Vic
-
Societat
«Ara toca dedicar més temps a la família i als amics»
-
Societat
El govern de Vic s'obre a replantejar la mobilitat a la ronda Camprodon
-
Societat
Gran actuació dels Sagals d'Osona al Concurs de Castells de Tarragona
