Un ajut per als comerciants i les empreses de serveis

Publicat el 14 d’abril de 2009 a les 13:14

Aquí teniu alguns dels requisits generals que heu de complir:
 
- Horaris.-  L’establiment ha d’informar dels seus horaris. L’horari ha de ser visible fins i tot quan l’establiment estigui tancat.
- Preus.-  Els clients han d’estar informats dels preus, que han d’estar clarament indicats.
- L’ús de la llengua.- Els rètols, tots els documents d’oferta de serveis i els contractes d’adhesió o clàusules-tipus han d’estar almenys en català. 
- L’etiquetatge dels productes.- Els productes han d’estar etiquetats en qualsevol de les dues llengües oficials, el català i el castellà.
- Factura o tiquet.- S’ha de lliurar sempre als clients la factura o el tiquet de compra, que ha d’incloure com a mínim: el concepte, l’import ( amb impostos) i la identificació de l’empresa amb el NIF.
- Garantia legal.- El venedor ha de lliurar béns conformes (ajustats a la descripció, a l’ús habitual o especial pactat) i, per tant, ha de respondre davant del client durant 2 anys. El venedor disposa d’un any per reclamar al responsable ( fabricant, importador, etc)
- Garantia comercial.- Si en un producte el venedor dona als seus clients una garantia comercial mai no pot oferir menys drets que els de la garantia legal.
- Fulls de reclamacions .- Els establiments comercials han de tenir fulls oficials a disposició dels seus clients i un cartell informant de la seva disponibilitat.

Hi ha molts més requisits i recomanacions que cal tenir en compte, si us interessa us podeu informar a l’oficina comarcal d’informació al consumidor del Consell Comarcal d’Osona.