Rocambolesca història a Taradell, que s'ha amanit amb una bona dosi de rumorologia i unes gotes de ficció i confusió. El cert, però, és que, tot i que no hi ha cap prova, els veïns del municipis estan més que atemorits. No n’hi ha per menys: es busca una suposada i misteriosa pitó de quatre metres.
La pitó és un serp gran amb el cap parcialment cobert d'escates, que viu a terra o als arbres de zones humides i càlides. No es verinosa, però sí perillosa, ja que menja carn i mata les seves víctimes per asfíxia.
Els fets a Taradell es van iniciar fa uns dies quan el guàrdia d'un càmping va trobar en un bosc uns nois molt espantats que buscaven una serp molt grossa, de 4 metres, que s’havia escapat. L'home va notificar-ho a l’Ajuntament, que va desplegar un operatiu de recerca a la zona del polígon industrial del Castellet, on hi havia hagut un jove que havia tingut una pitó a casa seu. En arribar al domicili, però, la policia local va comprovar que aquest ciutadà ja no hi vivia.
Els Agents Rurals i fins i tot el cos de SEPRONA (Servicio de Protección de la Naturaleza) de la Guàrdia Civil, segons ha pogut saber Osona.com, també han intervingut els darrers dies en una recerca que no ha donat cap fruit, però que ha tingut en tensió la població. En tot cas, s’han donat unes mesures de protecció als veïns de les cases i les torres de la zona de Goitallops.
Els Agents Rurals han donat ja la recerca per tancada i creuen que tot es una gran confusió. D’entrada, ningú ha denunciat cap pèrdua d’una (o més serps). A més, no hi ha cap testimoni que hagi vist una pitó i tampoc s'han pogut identificar els nois que la buscaven. “Segons algun dels veïns que l’hauria pogut veure, pensem que es podria tractar d’una serp verda del país, no d’una pitó. Ara és temps que aquestes serps es moguin”, ha explicat Quim Dalmau, portaveu dels Agents Rurals d’Osona.
Des de l'Ajuntament també s'ha donat el cas per tancat i consideren que tot ha estat una gran mentida que s'ha anat fent grossa a mesura que passava de boca a orella. "No hi ha res, ni tenim constància de res", assegura l'alcalde Lluís Verdaguer.
Una misteriosa pitó atemoreix els veïns de Taradell
Societat
Agents Rurals, policia local i Guàrdia Civil busquen una serp de grans dimensions que no està clar que existeixi.
ARA A PORTADA
-
Societat Les pluges i la baixada de temperatures, claus per a la campanya de la castanya de Viladrau ACN
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 9, 10 i 11 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat Els Agents Rurals denuncien la tala il·legal de 200 avets en una finca forestal d'Espinelves ACN
-
Societat Vic reclama una tercera Àrea Bàsica de Salut per donar resposta a l'augment demogràfic Irene Giménez i Vinyet | Agències
-
Publicat el
13 de maig de 2013 a
les 13:56
Et pot interessar
-
Societat
La Plana de Vic ha superat en 51 ocasions els nivells d'ozó troposfèric aquest estiu
-
Societat
Una experiència virtual permet veure com eren els fanals dissenyats per Gaudí a la plaça Major de Vic
-
Societat
«Ara toca dedicar més temps a la família i als amics»
-
Societat
El govern de Vic s'obre a replantejar la mobilitat a la ronda Camprodon
-
Societat
Gran actuació dels Sagals d'Osona al Concurs de Castells de Tarragona
-
Societat
El cap de setmana de pluja ha obligat a suspendre fires i activitats a Osona i el Lluçanès
