Vic edita un guia de detecció i actuació davant el consum de drogues als instituts

Publicat el 12 de març de 2009 a les 11:57
 
L’acte ha comptat amb la participació de la regidora de Dones, de Joves, de Salut i de Cooperació al Desenvolupament, Gràcia Ferrer, la regidora d’Educació, Anna Erra, i la tècnica de Salut de l’Ajuntament de Vic, Judit Ramos.
 
Gràcia Ferrer  ha explicat que “és un protocol pioner, amb  una tasca coordinada per donar una guia als centres escolars” i que “és un primer pas” ja que es faran protocols de prevenció de consum de drogues per la ciutat en general.  “Es tracta de donar una orientació, suport i ajuda a les persones amb el problema de drogodependència”, ha afegit.
 
Anna Erra ha destacat que “és un pas més per treballar conjuntament contra les drogues que forma part del Projecte Educatiu de Ciutat” i que “és una eina molt útil per als docents”. Erra ha explicat “que s’ha fet un treball conjunt amb les escoles de secundària, amb un treball de caire transversal”.
Per la seva banda, Judit Ramos ha explicat que des del servei municipal de salut es tracta amb les drogodependències a nivell de tota la ciutat però que en el medi educatiu “hi ha uns objectius clars: treballar l’educació per la salut en general d’una banda; i tot el què estaria relacionat alhora de tractar cassos més concrets, de l’altra”. Ramos ha resumit breument el protocol en tres fases: la detecció, la valoració – quan es confirma el cas i es mobilitzen els recursos per poder fer-hi front-   i l’actuació – en funció del tipus de cas hi ha un pla de treball concret- .
 
El protocol reuneix les estratègies preventives de detecció i actuació davant del possible consum de drogues als centres educatius de Vic i planteja les eines per al professorat per poder detectar la població de risc i intervenir de manera precoç, tot aprofitant el mateix àmbit educatiu com a marc idoni per a la prevenció del consum de drogues.
 
Amb aquest protocol també es volen donar a conèixer els diferents recursos que disposa la ciutat per a la prevenció del consum de drogues i alhora estandarditzar els circuits d’actuació entre tots els centres educatius davant de possibles situacions de consum.