L'incendi forestal que crema des de les tres de la tarda a Sant Quirze Safaja (Moianès) ha obligat a tallar la circulació a la C-1413B entre Centelles i Sant Martí de Centelles, tal com informa el Servei Català de Trànsit.
Al mateix temps, l'Ajuntament de Centelles demana a la ciutadania que no circuli per la via en direcció a Sant Feliu de Codines per deixar treballar als serveis d'emergències.
Diverses dotacions terrestres i aèries dels Bombers de la Generalitat treballen per extingir les flames. També s'ha mobilitzat a les ADF de la zona. Segons els Agents Rurals, el foc ja ha cremat unes 70 hectàrees de terrenys forestals.
Protecció Civil ha demanat el confinament de les cases del Pla de la Casanova (Moianès), l'hostal rural Masblanc (al sud de Sant Martí de Centelles) i la Rovineta. A més, s'han evacuat els ocupants de la casa de colònies Can Micaló (també a Sant Martí) cap al pavellò d'Aiguafreda i els hostes del càmping l'Illa, que han estat traslladats al pavelló de Sant Quirze. D'altra banda, el pavelló de Centelles també acull unes 30 persones del CRAE-sanatori Puig d'Òlena que han sigut evacuades de la zona de l'incendi.
En aquest incendi #ifsantquirzesafaja els @mossos han evacuat preventivament la casa de colònies Can Micaló i el càmping l'Illa
— Protecció civil (@emergenciescat) July 15, 2026
Els del càmping s'han portat al pavelló de St Quirze i els de la casa colonies a Aiguafreda https://t.co/QLyaqQDyFE pic.twitter.com/Cyh7xQ8gbt
