Albert Rivera acapara el final de campanya de Ciutadans i ja es veu liderant una segona transició a Espanya

El president de Ciutadans fa una crida a "acabar amb l'Espanya de rojos i blaus i la Catalunya de bons i mals catalans" | Inés Arrimadas es postula un cop més com "l'única alternativa" als que volen treure Catalunya d'Espanya i de la UE | Un miler llarg de persones segueix l'acte a la plaça de Virrei Amat | Loquillo fa públic el seu suport a la candidatura unionista

Publicat el 25 de setembre de 2015 a les 19:33
L'acte final d'una campanya electoral acostuma a ser el clímax mediàtic per al cap de llista, però en el cas de Ciutadans això no ha estat així. El mateix partit que acusa reiteradament Artur Mas d'amagar-se en el lloc número quatre de Junts pel Sí ha atorgat a la seva candidata, Inés Arrimadas, el paper de telonera del president del partit, encimbellat a la categoria de "líder nacional".

Així, en contra del que es podia esperar si més no en l'acte final, Arrimadas ha obert la nit, davant del miler llarg –dues mil persones segons la organització-, que després d'ocupar les tres-centes cadires preparades s'ha estès per darrere de la tribuna de premsa. El discurs de la candidata a presidir la Generalitat ha servit per donar caliu a l'ambient, tot resumint aquests quinze dies en la paraula "il·lusió" i reivindicar-se com "l'única alternativa" als que volen treure Catalunya d'Espanya i de la Unió Europea.

De fet, tot i que durant la campanya Arrimadas ha maldat per evitar el "monotema", és a dir el procés sobiranista que ha situat la seva formació amb moltes possibilitats d'aconseguir el segon lloc en les eleccions de diumenge, al capdavall ha estat aquesta qüestió la que ha centrat el seu discurs i, de fet, tota la campanya.

Per això mateix, la cap de llista ha insistit que en l'eventualitat que governi, la seva gestió es centrarà "en les persones". "A vostès què els importa més -ha dit als assistents-, que es parli del 1714 malinterpretant la història o que les escoles siguin de qualitat?". A continuació ha compromès el seu govern a "ser el millor interlocutor i defensor dels interessos dels catalans amb el govern d'Espanya".

Aplaudit per parlar d'orígens andalusos

Amb tot, l'estrella de la nit ha estat Albert Rivera, rebut per un eixordador aplaudiment quan ha pujat a l'escenari i per un encara més gran quan ha esmentat els orígens andalusos de la seva família, en una constant d'una campanya que promet, paradoxalment, no preguntar als catalans pels seus orígens familiars.

El president de Ciutadans ha fet valer el seu paper com a candidat a les eleccions espanyoles de desembre tot reivindicant per a ell i el seu partit un paper cabdal en una nova transició "per transformar Espanya" a partir dels "millors trenta-cinc anys de prosperitat, pau i llibertat del nostre país". Rivera, que també ha reivindicat la figura de Suárez, ha demanat "recuperar a Espanya el camí perdut", començant precisament per Catalunya, el territori on es pot "donar un tomb a la situació".

"Si els espanyols ens agafem fort de la mà evitarem el precipici a què ens vol dur Mas", ha assegurat Rivera interpretant el 27-S com el tret de sortida pel desembre. Però pel que també aposta és per fer possible un canvi a nivell estatal, en un dos en un que "acabi amb l'Espanya de rojos i blaus i amb la Catalunya de bons i mals catalans". "No hi ha res més espanyol que ser de Ciutadans a Catalunya", ha assegurat, per reblar que se sent "molt orgullós de ser l'únic candidat català a la presidència del govern espanyol".

Precisament per iniciar aquest canvi s'ha adreçat directament a aquells "que van votar la Constitució, el primer Estatut o Felipe González" demanant-los el vot per Ciutadans, una petició que ha fet extensiva a tots aquells "que no voten a les autonòmiques perquè creuen que no són importants". "Conjurem-nos per donar la volta al partit i diumenge a la nit plorar de felicitat i no de tristesa", ha afegit.

Loquillo es passa a Ciutadans

Albert Rivera ha tancat el seu discurs anunciant "una sorpresa" i llegint una carta de suport a Inés Arrimadas signada per "un boig molt assenyat". Es tracta del cantant Loquillo, que malgrat que històricament ha donat suport al PSC, aquesta nit ha fet públic el seu suport a la formació unionista. El mateix cantant, que no ha fet acte de presència, ha enviat un ram de flors a Arrimadas, que l'ha rebut sobre l'escenari entre l'aplaudiment del públic.
 

Totes les notícies de C's de les eleccions del 27-S

Totes les notícies de les eleccions al Parlament 2015 27-S

Enquestòmetre: tots els sondejos de les eleccions del 27-S

Gràfic interactiu: totes les llistes del 27-S per demarcacions