Alemanya ja ha fet la seva particular lectura dels resultats del 21-D. El govern d'Angela Merkel ha reconegut la victòria de l'independentisme i ha reiterat la necessitat que hi hagi diàleg entre el Govern de la Generalitat i la Moncloa per rebaixar la tensió. El portaveu del govern federal, Ulrike Demmer, apunta que "ara dependrà dels representants electes formar govern".
Des de la perspectiva del govern federal, és important aconseguir la reconciliació dins la societat espanyola, en l’interès de tothom a Espanya i dins del marc legal i constitucional", ha assenyalat Demmer en roda de premsa.
En un comunicat que recull les declaracions del portaveu d'Angela Merkel, l'executiu alemany insta Mariano Rajoy a explorar totes les possibilitats de diàleg per rebaixar la tensió política. "Esperem que es pugui superar la divisió actual de Catalunya i que s’utilitzi tot el poder polític espanyol per a compartir un futur. S’han de fer servir totes les oportunitats per a desescalar el conflicte", subratlla l'escrit.
Alemanya reconeix la victòria independentista i reitera la necessitat de diàleg
Política
El govern d'Angela Merkel insta Mariano Rajoy a explorar totes les possibilitats de diàleg per rebaixar la tensió
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de desembre de 2017 a
les 21:02
Et pot interessar
-
Política
Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia
-
Política
El Govern presenta el programa «Catalunya, casa palestina»
-
Política
Manifestació independentista de la Diada 2026: recorreguts i horaris a Barcelona, Girona i Amposta
-
Política El Suprem avala la destrucció d'urnes de l'1-O i en qüestiona el valor històric
-
Política
L'empresari Julio Martínez no aclareix el paper de Zapatero en el rescat de Plus Ultra
-
Política
El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI
