Després d'assegurar que l'acord per la llei d'amnistia és "imminent" i que el PSOE acceptarà les esmenes de Junts, el dirigent dels comuns, Jaume Asens, ha defensat aquest diumenge que, amb l'aprovació, els encausats per Tsunami Democràtic, com Carles Puigdemont i Ruben Wagensberg, "quedaran encara més blindats". Així ho ha dit en una atenció als mitjans a la plaça de Sant Felip Neri de Barcelona.
El negociador de Sumar ha defensat que cal tenir una llei d'amnistia "el més ràpid possible" perquè les persones que han d'entrar a la presó se'n puguin beneficiar i ha posat l'exemple del madrileny Dani Gallardo, que ha rebut una ordre d'ingrés a la presó per haver protestat contra la sentència del procés a la capital de l'Estat.
Si bé, Asens no ha volgut revelar el contingut del "possible acord" que s'està negociant, tot i que ha reiterat que no contempla un escenari de manca d'entesa sobre la llei d'amnistia. "Tinc el convenciment ferm que s'aprovarà, a partir del meu coneixement de les negociacions", ha compartit. En aquest sentit, ha assenyalat que tenen fins dijous per a anunciar l'entesa i ha reiterat el seu "convenciment" que no s'esperarà fins aquell dia. En aquest context, el dirigent dels comuns ha celebrat l'informe de la Comissió de Venècia, que "situa les coses al seu lloc" i suposa un "correctiu" per a la cúpula judicial espanyola i el PP. "No és la primera clatellada que ve d'Europa, en portem moltes", ha conclòs.
[noticiadiari]2/269338[/noticiadiari]
Finalment, aquest diumenge, Asens també ha presentat els 616 avals —de 250 necessaris— que ha recollit aquesta setmana per a ser candidat a les eleccions europees del mes de juny al capdavant de Catalunya en Comú. En aquest sentit, ha advertit que Europa es troba en una "cruïlla històrica" davant l'avenç de l'extrema dreta a tot el continent.