El PP català ha rebut avui José María Aznar amb una sala de l'hotel Grand Marina plena a vessar. Unes 600 persones esperaven a qui va ser el seu líder indiscutible durant anys i que ara torna per recuperar una posició de referència, després d'anys d'ostracisme. Aznar ha exposat que hi ha un "problema" amb l'esquerra, perquè "no creu en la nació". Ha escomès contra Sánchez pujant progressivament el to per concloure que Pedro Sánchez és "el candidat secessionista" perquè el candidat dels independentistes "és Sánchez".
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nQHk10M6ghA[/youtube]
Aznar s'ha preguntat que l'única incògnita "amb aquest partit socialista de Sánchez mentiran tota l'estona o només a estones". I ha donat per fet que, si poden, indultaran els sobiranistes processats. L'expresident ha atacat els qui "no parlen de Catalunya" -en al·lusió al programa de Pedro Sánchez-, qualificant-los d'"espaviladets" que "es diuen constitucionalistes i posen el compte-enrere cap a la independència".
Ha titllat els sobiranistes de "propagadors de l'insult xenòfob", "mentiders i venedors de fum" i "colpistes que estan per la batasunització de la societat catalana". Aznar ha afirmat que els independentistes suposen un "desafiament" i que "se'ls donarà resposta, durant el temps que sigui necessari i amb l'esforç que sigui necessari". "No podem permetre que els colpistes d'ahir tornin a ser els colpistes de demà". Ha dit que el feixisme a Catalunya el van inventar els "escamots d'Estat Català" i "les joventuts d'Esquerra Republicana" i ha explicat que el 1934 van ser ells els qui van rebel·lar-se contra la República.
"Inasequibles al desaliento"
Cayetana Álvarez de Toledo ha parlat després que es passessin les imatges dels incidents d'ahir a la UAB per dir que en els darrers anys no hi ha hagut cap "agressió" patida per un independentista per part d'un grup de constitucionalistes. Ha explicat que es va aconsellar al seu equip que entrés per una porta lateral, cosa a la qual es van negar perquè "la democràcia entra per la porta gran". Això li ha servit per qüestionar el paper dels Mossos l'1-O davant la "turba".
La candidata ha proclamat que la seva és "la campanya de la veritat" i que els constitucionalistes han de ser "inasequibles al desaliento", una coneguda expressió del fundador de Falange, José Antonio Primo de Rivera. Ha llançat un atac a Vox al dir que enfront del repte, les propostes sobre eliminar l'estat autonòmic són "contes, contes de Vox". La candidata també s'ha felicitat de la introducció en el debat polític de Catalunya del concepte de "xenofòbia".
Alejandro Fernández ha recordat, en l'inici de l'acte, els incidents d'ahir a la UAB. "No passaran, ens cridaven. I tant que vam passar. I passarem tantes vegades com calgui!". Ha elogiat Aznar com el gran aglutinador de la dreta espanyola i a Álvarez de Toledo com una política amb coratge. Fernández ha anunciat que vol dedicar-se de ple a la reconstrucció del centre dreta català.
Aznar extrema el discurs del PP i titlla Pedro Sánchez de «candidat secessionista»
L'expresident espanyol afirma que el feixisme a Catalunya el van crear Estat Català i les joventuts d'ERC
ARA A PORTADA
-
Llevantada: carreteres tallades, petits desbordaments i un desaparegut a l'Empordà Arnau Urgell i Vidal
-
-
Suspeses les classes a les comarques gironines: demanen evitar desplaçaments fins a les 17 hores Arnau Urgell i Vidal | Marc Orts i Cussó
-
El Meteocat allarga la llevantada amb 20 comarques amb avisos per pluja, neu, vent i mala mar Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 12 d’abril de 2019 a les 20:26
Actualitzat el 14 d’abril de 2019 a les 13:21
Et pot interessar
-
Política
Elisenda Alamany formalitza la candidatura a l'alcaldia de Barcelona
-
Política
Albert Dalmau farà de «president» a la sessió de control del Parlament
-
Política
No baixar del tren
-
Política
El Govern es reorganitza sense Illa per no aturar l'activitat
-
Política
Què és l'osteomielitis púbica, la malaltia que té Salvador Illa?
-
Política
Salvador Illa deixa l'UCI i passa a planta
