El PSC ha passat a l’atac contra els comuns en el cinquè dia de la campanya del 28-A, en un acte polític a Sant Joan Despí. La candidata socialista al Congrés, Meritxell Batet, ha acusat la llista que encapçala Jaume Asens de ser el “vot útil” dels independentistes. Una crítica que arriba després que aquest dilluns el ministre d’Afers Exteriors, Josep Borrell, pronostiqués una fuga de vot dels comuns pel seu suport a un referèndum acordat a Catalunya.
Igual que amb els comuns, els socialistes també tenen una frontera de vot amb ERC i també han disparat una bateria de retrets contra els republicans. L’encarregat de fer-ho ha estat el coordinador dels socialistes catalans al Congrés, José Zaragoza, que ha acusat l’independentisme d’”enyorar els governs que no dialogaven” i a ERC de ser “la dreta de sempre amb unes altres sigles”.
S’ha afegit als retrets la candidata del PSC, Meritxell Batet. “Estem farts d’anar amb les llums curtes, sempre pensant en polítiques d’un dia per l’altre. Catalunya fa molt temps que està aturada, prou murs i trinxeres”, ha demanat.
Rufián, la diana dels socialistes
Els socialistes centren la seva campanya en les polítiques que el govern de Sánchez no va poder desplegar després de nou comptar amb prou suports per als pressupostos. Un rebuig als comptes que el PSC retreu a independentistes, PP i Ciutadans. Zaragoza ha posat el focus sobre el diputat republicà al Congrés Gabriel Rufián, a qui ha recriminat “unir” el seu vot als de Casado i Rivera per “fer caure” el govern del PSOE. “L’independentisme no estava preparat pel diàleg“, ha dit. “Han enganyat a tots els ciutadans de Catalunya”, ha afegit.
El coordinador dels socialistes catalans a Madrid també ha assenyalat PP i Ciutadans, que considera que busquen “disputar els vots dels hereus del franquisme”. “L’independentisme, amb la seva deriva radical, està trencant Catalunya. La dreta, amb la seva radicalització, està trencant Espanya”, ha conclòs.
El “Si tu no hi vas, ells tornen” com a mantra
Un escenari en què Batet ha tornat a repetir el seu leitmotiv de campanya: l’única opció per frenar l’extrema dreta és votar socialista. La ministra he emprat l’”Europa ens mira” per assegurar que el conjunt de la Unió Europea està pendent del resultat del 28-A.
“A Europa, la dreta centrada ha aïllat l’extrema dreta. Aquí, PP i Ciutadans han decidit abraçar-se a Vox i l’extrema dreta”, ha dit. La candidata manté el “Si tu no hi vas, ells tornen” més viu que mai.
Batet acusa els comuns de ser el «vot útil» dels independentistes
El coordinador dels socialistes catalans a Madrid, José Zaragoza, assegura que l’independentisme “enyora” el govern del PP
- Batet, en l'acte a Sant Joan Despí | PSC -
- | PSC
ARA A PORTADA
-
Els professors col·lapsen Barcelona en una manifestació massiva per reclamar millores laborals Marc Orts i Cussó | Gerard Mira Sánchez | Natàlia Pinyol
-
La vaga general de mestres i professors a Barcelona, en imatges Hugo Fernández Alcaraz | Laura Vilalta
-
Vaga de mestres: nou termòmetre per calibrar el conflicte amb Educació en plena ruptura sindical Gerard Mira Sánchez
-
«Em preocuparia que la vaga de mestres fos per l'immobilisme del Govern» Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
- Andreu Merino
- Periodista
Publicat el
16 d’abril de 2019 a
les 20:33
Actualitzat el
16 d’abril de 2019 a les
21:05
Et pot interessar
-
Política
El Govern aprovarà un primer paquet d'ajudes a empreses i sectors afectats per la guerra
-
Política
Sánchez reivindica el «millor escut social de la UE» per la guerra a l'Iran després del pols amb Sumar
-
Política
Dues hores de retard al consell de ministres pel xoc entre Sánchez i Sumar per l'escut social
-
Política El Govern planteja intensificar el desplegament de l'Agència Tributària per convèncer ERC
-
Política
Dos dirigents d'ERC a Madrid fitxen per la llista de crítics a la federació de Barcelona
-
Política
El govern espanyol aprova una rebaixa de l'IVA a tots els carburants, l'electricitat i el gas
