El conseller d'Interior, Miquel Buch, ha afirmat aquest dijous que, després que el jutge hagi decidit arxivar les querelles i denúncies presentades contra els Mossos d'Esquadra sobre la documentació que portaven a cremar a la incineradora de Sant Adrià de Besòs, aquells que els van "posar el dit a l'ull" haurien de, "com a mínim", disculpar-se.
"En un país normal, amb polítics, estaments i mitjans de comunicació normals, quan s'han dedicat durant tants mesos a assenyalar un cos policial respectat a nivell internacional, el mínim que haurien de fer és retractar-se i demanar disculpes", ha assenyalat Buch.
Preguntat per si podrien denunciar per danys i perjudicis ocasionats contra el cos de Mossos, Buch ha respost que encara és massa d'hora per decidir-ho. "El que fa falta és que tothom analitzi com ha anat. Mentre uns quants no paraven d'acusar el cos, els Mossos van esperar-se a donar explicacions a qui pertocava, el jutge", ha contraposat.
Per al conseller d'Interior, la interlocutòria del jutge "deixa clar" que els Mossos van treballar amb "criteris policials de prevenir i perseguir el delicte", amb "criteris de legalitat" i amb "criteris de discrecionalitat, que que qualsevol cos policial té".
Buch, sobre l'arxiu de la causa contra els Mossos: «Qui els ha assenyalat, ha de disculpar-se»
El conseller d'Interior afirma que és massa d'hora per valorar si denuncien pels danys i perjudicis que s'han ocasionat al cos
ARA A PORTADA
-
El Govern preveu la reobertura total de Rodalies a principis de la setmana vinent Bernat Surroca Albet
-
-
Junts planteja «reordenar» el sistema d'ajudes per fomentar «l'autonomia i no la dependència» Lluís Girona Boffi
-
La negociació dels pressupostos, en marxa: els Comuns fixen posició amb ERC distanciada Bernat Surroca Albet
-
Sumar, Comuns, IU i Més Madrid presentaran un projecte unitari el 21 de febrer per mantenir dempeus l'esquerra del PSOE Redacció
Publicat el
10 de gener de 2019 a
les 19:50
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns esperen resposta del Govern en habitatge i Rodalies per avançar en els pressupostos
-
Política
La CUP també descarta la via Rufián: «És un projecte centrat a servir l'estat espanyol»
-
Política
L'Operació Rufián
-
Política
Els Comuns reclamen que la Generalitat pugui «planificar i executar obra» a Rodalies per aprovar els pressupostos
-
Política
ERC referma el «no» a la proposta de Rufián: «Cal una esquerra de quilòmetre zero»
-
Política
Feijóo implora a Vox que no sigui un «mur» per poder governar junts
