El conseller d'Interior, Miquel Buch, ha afirmat aquest dijous que, després que el jutge hagi decidit arxivar les querelles i denúncies presentades contra els Mossos d'Esquadra sobre la documentació que portaven a cremar a la incineradora de Sant Adrià de Besòs, aquells que els van "posar el dit a l'ull" haurien de, "com a mínim", disculpar-se.
"En un país normal, amb polítics, estaments i mitjans de comunicació normals, quan s'han dedicat durant tants mesos a assenyalar un cos policial respectat a nivell internacional, el mínim que haurien de fer és retractar-se i demanar disculpes", ha assenyalat Buch.
Preguntat per si podrien denunciar per danys i perjudicis ocasionats contra el cos de Mossos, Buch ha respost que encara és massa d'hora per decidir-ho. "El que fa falta és que tothom analitzi com ha anat. Mentre uns quants no paraven d'acusar el cos, els Mossos van esperar-se a donar explicacions a qui pertocava, el jutge", ha contraposat.
Per al conseller d'Interior, la interlocutòria del jutge "deixa clar" que els Mossos van treballar amb "criteris policials de prevenir i perseguir el delicte", amb "criteris de legalitat" i amb "criteris de discrecionalitat, que que qualsevol cos policial té".
Buch, sobre l'arxiu de la causa contra els Mossos: «Qui els ha assenyalat, ha de disculpar-se»
El conseller d'Interior afirma que és massa d'hora per valorar si denuncien pels danys i perjudicis que s'han ocasionat al cos
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de gener de 2019 a
les 19:50
Et pot interessar
-
Política
L'extrema dreta guanya a Elna, Ribesaltes i Cànoes i confirma la seva força a la Catalunya Nord
-
Política
Sánchez exigeix reobrir l'estret d'Ormuz i preservar totes les centrals d'energia de l'Orient Mitjà
-
Política
Les eleccions més descafeïnades a l'ANC: sense sector crític i amb la incògnita de Lluís Llach
-
Política Els Comuns veuen «benvingudes» les demandes d'ERC de noves competències
-
Política ERC només ha rebutjat una vegada els pressupostos d'un president que ha investit
-
Política
Illa i Junqueras, dos rivals condemnats a entendre's
