La presidenta del PP català, Alicia Sánchez-Camacho, ha assegurat que donaria suport a un govern de partits no independentistes a Catalunya després de les pròximes eleccions tot i que els populars no fossin la força més votada, i ha reclamat a la resta de partits --PSC, UDC i C's-- que tinguin "altura de mires".
"Per sobre dels interessos del PP i per sobre de repartiments de càrrecs que no m'importen ni m'interessen, la meva responsabilitat és oferir als catalans que els partits constitucionalistes siguin capaços d'oferir una alternativa", ha afirmat en una entrevista d'Europa Press publicada avui.
Conferència política
Camacho celebrarà a finals de gener un acte per defensar la seva proposta perquè Catalunya superi el debat sobiranista i que passa, entre d'altres aspectes, perquè els partits que no volen la independència siguin capaços d'unir-se i formar govern després de les pròximes eleccions.
Ha animat a aquestes formacions a estar a l'altura de les circumstàncies i actuar amb maduresa: "Haurien de deixar de mirar-se el melic, deixar de mirar els seus interessos polítics i electorals i mirar més per Catalunya i pels cinc milions de catalans que no van votar el 9-N i que estan esperant que els partits constitucionalistes ens fem grans".
Garantir la unitat d'Espanya
Tot i que fins ara no hagi existit actuació conjunta d'aquestes forces, la dirigent popular ha considerat que davant de "la importantíssima situació de gravetat" que es pot produir a Catalunya cal un govern que tingui com a objectiu garantir la unitat d'Espanya, afavorir la convivència i defensar les llibertats i la democràcia.
"Jo no sé si a C's li interessa més criticar el PP per treure vots i escons, si a UDC no li interessa pactar amb el PP ni si al PSC li interessa seguir en una situació d'ambigüitat. Però els partits haurien de deixar de pensar en ells mateixos i pensar en el futur de les pròximes generacions", ha afegit.
Camacho ha assegurat que, per a ella, per sobre de les sigles del PP estan la convivència, la llibertat i la democràcia a Catalunya, i ha emplaçat les altres forces a treballar per no deixar el Govern "en mans d'una elit política que ha estat governant Catalunya durant molts anys pels seus propis interessos".
Camacho demana un Govern unionista després de les plebiscitàries
Política
La líder del PP vol un executiu amb el suport de PSC, C's i Unió
ARA A PORTADA
-
-
Política Turull celebra que el Suprem hagi quedat «desautoritzat» amb l'aval del TC a l'amnistia Oriol March
-
Societat Tres ferits en esfondrar-se el fals sostre de l'estació de Rodalies de Fabra i Puig a Barcelona Pau Espí Solé
-
Societat La Sagrada Família es fa un embolic amb el futur dels edificis afectats per l'escalinata de la Glòria David Cobo
-
Societat Collboni tira endavant amb Junts i ERC la pujada (progressiva) de la taxa turística als creueristes de pas David Cobo
Publicat el
26 de desembre de 2014 a
les 12:14
Et pot interessar
-
Política
El desig d'Ayuso a TV3: «Si Catalunya i Madrid anessin juntes, serien imparables»
-
Política
El setge a la democràcia
-
Política
Junqueras veu a tocar l'aplicació plena de l'amnistia: «Ja no hi ha excuses»
-
Política El Constitucional avala amnistiar la malversació i aplana el camí del retorn de Puigdemont
-
Política
El Govern desvincula l'acord de país per l'educació de les negociacions amb els mestres
-
Política
La Moncloa es regira contra «l'escarni públic» a Begoña Gómez i justifica plantar Trump
