
Tarda xafogosa a l'Hotel Melià de Sitges, l'escenari del 25è conclave d'UDC que viu el debat de la setantena d'esmenes que resten vives per modular la ponència estratègica dels demòcrata-cristians pels propers quatre anys. L'escamot de compromissaris comandat per Josep Maria Vila d'Abadal, el candidat alternatiu de Josep Antoni Duran i Lleida, continua la seva estratègia per poder incidir en la terminologia sobiranista del full de ruta d'UDC, i aconseguit un objectiu, es retiren al quarter general per lliurar demà la batalla final.
Així, la candidatura independentista ha retirat l'esmena 403, una esmena de llarg contingut que revisava la ponència oficial de la direcció. Amb aquesta retirada, els partidaris de Vila d'Abadal, creuen haver assolit una victòria. Per una banda, no cremen pólvora en salves perquè molts dels principis que recollien a la ponència "alternativa" ja han estat recollit en altres esmenes.
D'altra banda, el plenari ha transaccionat l'esmena 267 que planteja "assolir com objectiu d'Unió un estat membre de la Unió Europea", una meta que no esperaven ni aconseguir. Una esmena presentada per la secció de Sarrià-Sant Gervasi, liderada per Titón Lailla, que ha comptat amb el suport dels sobiranistes.
I en tercer terme, les esmenes dels independentistes tenen un suport que ronda el 20%. Amb aquests números, ja que són a votació a mà alçada, esperen que la votació de demà diumenge per configurar l'estat major del partit, votació secreta, s'obtingui un percentatge més alt.
Les forces s'han mesurat i la llista de Vila d'Abadal ha pres les mides, ha vist una escletxa per caure ...això sí, amb honor. Demà la migdia, la votació per escollir el pinyol dirigent d'UDC pels propers quatre anys serà un plebisicit.