Aquest dissabte s'han produït nous incidents a Barcelona, en enfrontaments dels manifestants amb la policia local i els Mossos d'Esquadra. La Guàrdia Urbana ha rebut el llançament de diversos objectes incendiaris i pirotècnia a la comissaria de la Rambla. Una furgoneta ha quedat inutilitzada i almenys un agent era a l'interior del vehicle quan li han calat foc amb líquid inflamable. Els Mossos, per dispersar els manifestants, han tornat a protagonitzar diverses càrregues.
🔴 ÚLTIMA HORA | Càrregues al centre de Barcelona per part dels Mossos.
— NacióDigital (@naciodigital) February 27, 2021
La BRIMO avança per diversos carrers, com el de Còrsega, dispersant els manifestants
📸 @SergiBaixasColo https://t.co/BaWJqFqbsV pic.twitter.com/lyy9lo3cMx
🔴 ATENCIÓ | EN DIRECTE | Així ha quedat el furgó de la Guàrdia Urbana després de rebre l'impacte de còctels molotov i d'objectes contundents. Augmenta la tensió al centre de Barcelona
— NacióDigital (@naciodigital) February 27, 2021
📸 @SergiBaixasColo https://t.co/BaWJqFqbsV pic.twitter.com/jTnS6Hjzd3
La manifestació s'ha celebrat sense incidents fins que un grup de persones han començat a trencar els vidres de diverses entitats bancàries al Raval i a les proximitats del Passeig de Colom. Han llançat contenidors a terra i la tensió ha augmentat de manera exponencial quan s'han enfrontat a un dispositiu de la Guàrdia Urbana de la capital catalana. Han llançat un còctel molotov i després han cremat un furgó amb líquid inflamable.🔴 EN DIRECTE | Milers de persones ja omplen la plaça Universitat de Barcelona en el marc de la manifestació convocada per condemnar la repressió i demanar llibertat d'expressió
— NacióDigital (@naciodigital) February 27, 2021
📸 @CarlosBlagliett3https://t.co/BaWJqFqbsV pic.twitter.com/X1j9UZ3box
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]🔴 ATENCIÓ | EN DIRECTE | Enfrontaments de manifestants amb la Guàrdia Urbana. S'han llançat còctels molotov als vehicles policials. La tensió augmenta al centre de Barcelona
— NacióDigital (@naciodigital) February 27, 2021
📸 @CarlosBagliett3https://t.co/BaWJqFqbsV pic.twitter.com/Xth5jyytfk
El lema de la pancarta és Fins que caiguin! Res a perdre, tot a guanyar. També s'hi veuen pancartes i es fan crits per reclamar la llibertat del raper Pablo Hasel. Altres motius de la convocatòria són la derogació de la 'llei mordassa', la reforma laboral, la regulació dels lloguers o contra els desnonaments. La marxa ha començat cap a dos quarts de set de la tarda des de plaça Universitat.
Prèviament, s'havien convocat a les cinc columnes per sortir des de la plaça de Sants, la plaça Lesseps i la Gran Via amb Marina. Una vintena de furgonetes dels Mossos d'Esquadra ja estaven abans de les sis de la tarda a les proximitats del punt d'inici de la manifestació i, una estona abans de l'inici de la marxa, agents dels Mossos han fet alguns registres a les sortides de plaça Catalunya. L'helicòpter dels Mossos segueix la marxa.🔴 EN DIRECTE | Una altra columna de manifestants arriba des de Sants per sumar-se a la manifestació de Barcelona.
— NacióDigital (@naciodigital) February 27, 2021
Avui mateix han alliberat el manifestant del barri que havia estat detingut durant les protestes
📸 @CarlosBlagliett3https://t.co/BaWJqFqbsV pic.twitter.com/U8wxkdrp3F
Mobilitzacions a tot el territori
Un centenar de persones s'han manifestat pels carrers del centre de Tarragona per reclamar la llibertat del raper Pablo Hasel i també dels detinguts que hi ha hagut arran dels aldarulls dels últims dies. La manifestació ha començat a la plaça de la Font i està previst que recorri diversos carrers del centre de la ciutat fins arribar a la plaça Imperial Tarraco.
EN DIRECTE | El centenar de manifestants de Vic inicien una marxa pel passeig de la Generalitat. Es concentren per condemnar la repressió i demanar llibertat d'expressió amb el lema «Als carrers fins a tombar el règim»
— Osona.com (@osona) February 27, 2021
📸 @fotomontaner https://t.co/5RjqqQVQ0c #Osona pic.twitter.com/KEaIqi8xAa