El Grup Parlamentari de Convergència i Unió ha traslladat a la resta de grups de la Cambra Catalana una iniciativa per la qual es proposa "crear, en el si de la Comissió de Política Territorial, un Grup de Treball sobre la gestió de la nova terminal de l'Aeroport del Prat". La voluntat de CiU és que aquesta iniciativa compti amb el recolzament de totes les formacions polítiques parlamentàries.
Segons ha explicat el diputat de CiU i impulsor d'aquesta iniciativa, Josep Rull, "l'objectiu d'aquest Grup de Treball seria elaborar una proposta sobre el model de gestió de la nova terminal de l'aeroport de Barcelona per tal de garantir que s'articuli un hub i es potenciïn els vols intercontinentals". El treball d'aquest grup hauria de servir perquè el Govern Català pugui "afrontar amb més solidesa la negociació per la intervenció de l'Executiu Català en la gestió de l'aeroport barceloní i perquè aquest pugui ja intervenir en les decisions que sobre el Prat prengui de manera immediata el Govern espanyol".
El futur de l'aeroport del Prat és "molt important per l'economia de Catalunya i per la projecció del nostre país al món" i per això s'han "de bolcar tots els esforços perquè institucions, partits polítics i societat civil i econòmica treballem plegats amb l'objectiu que aquesta infraestructura sigui gestionada amb els criteris de la Generalitat de Catalunya".
Rull ha recordat que, recentment "el màxim responsable de l'Aeroport de Barcelona ha avançat que en el termini de quatre mesos AENA prendrà una decisió sobre l'ocupació dels diversos espais de la nova terminal sud". Convergència i Unió, degut a que la negociació pel desplegament de l'Estatut encara no està en marxa i que la nova gestió de l'aeroport no està damunt la taula de les negociacions entre el Govern Català i el Central, preveu que "aquesta adjudicació pugui fer-se amb els criteris de centralitat que han imperat en AENA i que han beneficiat a una companyia, Iberia, que no ha apostat mai per l'aeroport del Prat."
És per aquest motiu que Josep Rull ha presentat també una proposta de resolució per la qual "el Parlament de Catalunya insta al Consell Executiu a fer les gestions adequades per tal de garantir que la nova terminal no s'adjudiqui de manera preferent a cap companyia que no tingui com a prioritat convertir l'aeroport en un hub i potenciï els vols intercontinentals".
La mateixa iniciativa constata que el Parlament de Catalunya "es ratifica en l'exigència que la Generalitat participi en la presa de decisions estratègiques que afectin l'aeroport i de manera especial, en l'assignació d'espais en la nova terminal".
El diputat nacionalista ha posat de manifest que l'anunci fet els darrers dies per l'aliança Star Alliance "avala el necessari impuls de l'aeroport del Prat" i demostra que empreses importants en el sector aeri "reconeixen que Barcelona reuneix totes les condicions per ser un aeroport internacional amb vols intercontinentals". Per Rull, "l'aeroport del Prat té una gran oportunitat davant seu que podrà fer-se realitat segons els criteris d'adjudicació de la nova terminal". "És per això que tots plegats hem d'estar alerta i no permetre que el centralisme d'AENA torni a perjudicar-nos en benefici de l'aeroport de Barajas".