El candidat del PSC a l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha explicat aquest dissabte que està disposat a negociar amb l'alcalde, Xavier Trias, una nova regulació dels horaris comercials a la capital catalana, però posa una condició sobre la taula: "parar l'ampliació de metres quadrats" de superfície de centres comercials.
En declaracions, Collboni ha apreciat que projectes com l'ampliació dels centres de Glòries i La Maquinista així com la nova àrea prevista a La Sagrera "amenacen amb trencar l'equilibri del model" i posen en perill als petits comerciants.
Ha assegurat que si aquest divendres no s'han aprovat els nous horaris comercials que proposa l'equip de govern municipal al Ple ha estat per la seva incapacitat d'arribar a acords amb els grups de l'oposició.
Ha apreciat que els reptes que té el comerç a sobre de la taula no són exclusivament els horaris i que l'alcalde ha d'exercir un lideratge que no ostenta, tenir un model clar i no "dissertar de les seves obligacions".
"Estic disposat a parlar del model però poso una condició: parar les ampliacions", ha explicat Collboni, que en els pròxims dies mantindrà reunions amb els diferents agents del sector, amb qui està en contacte permanent.
La proposta, impulsada per l'alcalde, Xavier Trias, apostava per permetre l'obertura dels comerços en tota la ciutat els diumenges de juliol i agost des de les 10.00 fins a les 14.00 hores, i va comptar amb el rebuig de tota l'oposició --PSC, PP, ICV-EUiA-- excepte UpB --on s'integra ERC--, que es va abstenir.
Collboni, obert a negociar amb Trias els horaris comercials
Un debat amb una premissa: que no hi hagi noves grans superfícies
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
10 de maig de 2014 a
les 16:44
Et pot interessar
-
Política
El reencontre amb la Catalunya «lleial»: Felip VI i l'establishment homenatgen Samaranch
-
Política
Topada entre Illa i el president gallec pel nou finançament: «Catalunya no demanarà permís»
-
Política
«Ni rastre de Josep Piqué»: el Cercle escolta Feijóo amb escepticisme
-
Política
ERC recula i evita la compareixença d'Illa al Parlament pels escàndols del PSOE
-
Política
Xoc frontal entre Feijóo i el Cercle: «Per què no es posa d’acord amb el PSOE?»
-
Política Junts, PP, Vox, CUP i Aliança presenten esmena a la totalitat als pressupostos
