Com actuar si es té un bitllet d'Spanair

Les indemnitzacions oscil·len entre els 200 i 600 euros

Publicat el 27 de gener de 2012 a les 19:59
Què fer amb un bitllet d'Spanair.

En casos de tancament de companyies aèries, els clients que tenien contractat un bitllet s'han de posar en contacte amb la companyia i enviar les seves dades i les del bitllet. Una operació que també es pot fer a AENA, al ministeri de Foment i als tribunals de justícia.

Davant la cancel·lació del vol, el client té dret al reemborsament de l'import o que la companyia el recol·loqui en un altre de característiques similars. La recomanació de Consum és guardar els rebuts de pagament, així com els correus tramesos a la companyia.

Indemnitzacions

La Federació d'Usuari Consumidors Independents (FUCI) ha assegurat que "la llei preveu indemnitzacions d'entre 200 i 600 euros, a més de la devolució de l'import del bitllet, en cas que els passatgers no sigui recol·locats en altres vols".

La federació ha recomanat als usuaris afectats pel cessament de l'activitat d'Spanair que guardin tots els documents acreditatius de compra dels seus vols per poder efectuar les reclamacions oportunes. El president de FUCI, Gustavo Samayoa, ha comentat que els vols que formen part d'un viatge combinat "han de dirigir-se a l'agència de viatges on van contractar el paquet per sol·licitar la devolució de l'import o el reallotjament del vol amb altres companyies àeries"

La FUCI insta les administracions públiques a recol·locar els passatgers en altres vols i els demana que atenguin les necessitats dels passatgers afectats. Samayoa ha recordat que les reclamacions es poden fer a la pròpia companyia aèria o també a Aena, Aesa, al Ministeri de Foment o als jutjats reclamant danys i perjudicis.