A Brussel·les no compren el relat que Ciutadans i l'unionisme fan de la situació a Catalunya. El Parlament Europeu ha rebutjat acollir l'exposició Constitucionalisme en l'horitzó europeu, una mostra fotogràfica proposada per l'eurodiputada de Ciutadans Teresa Giménez Barbat. La mostra incloïa imatges de la història de Catalunya amb textos d'autors unionistes: David Jiménez sobre l'atemptat que va patir el seu pare, Jiménez Losantos; Ignacio Vidal-Folch sobre Hipercor; Aleix Vidal-Quadras sobre el Foro Babel; Xavier Pericay sobre el naixement de Ciutadans, i Arcadi Espada sobre els Jocs del 92, entre d'altres. El mateix Espada ho denuncia en un article a El Mundo.
El projecte també preveia una actuació de l'autoproclamat president de Tabàrnia Albert Boadella el 10 de juliol, amb l'espectacle El sermó del bufó. Aquest cop de porta del Parlament Europeu ha ferit l'actor, que ha criticat durament l'eurocambra, acusant-la de "facilitar les coses al nacionalisme", cosa que segons ell, ha d'espantar la gent.
L'eurodiputada Giménez Barbat va fer la proposta a la comissió de cinc eurodiputats que decideix les mostres que es poden exposar a l'eurocambra. La resposta que es va donar a la diputada de Ciutadans era que el criteri que se segueix és que les exhibicions culturals no siguin "ofensives" o "inflamatòries". Fa poc, la mateixa comissió va rebutjar que s'exposés l'obra Presos polítics a l'Espanya contemporània, que anteriorment va aixecar una forta polèmica a Arco.
Cop de porta del Parlament Europeu a una exposició de Ciutadans per considerar-la ofensiva
L'eurodiputada Giménez Barbat va proposar una mostra amb textos de Vidal-Quadras i Arcadi Espada, i l'actuació d'Albert Boadella

- Exterior del Parlament Europeu | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 26 de juny de 2018 a les 21:12
Et pot interessar
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana
-
Política Aliança Moncloa-Palau contra el «dúmping fiscal» d'Ayuso
-
Política Suspenen temporalment l'expedient disciplinari obert als tres mossos acusats d'ajudar Puigdemont a fugir
-
Política Santos Cerdán denuncia des de la presó una persecució de l'UCO i assegura que és innocent
-
Política El semàfor de Salvador Illa: carpetes encarrilades i finançament ajornat