El CEO ha presentat aquest dijous l'Ãndex de Satisfacció Política corresponent al primer trimestre del 2008, utilitzant per al seu càlcul els resultats del Baròmetre d'Opinió Política que va portar a terme al gener aquest organisme de la Generalitat.
L'estudi mostra un augment del grup dels 'desvinculats insatisfets', aquells que es troben insatisfets tant estructuralment com conjunturalment. Aquests passen del 38,3% del novembre del 2007 al 42,5% ara. Per contra, baixa el nombre 'd'integrats satisfets' que passa del 25,1% del novembre del 2007 al 14,8% d'ara. El PPC és el partit amb un índex més alt de desvinculats insatisfets (70,6%), per davant de CiU (51%), ERC (47,4%), el PSC (31,5%) i ICV-EUiA (22,7%).
El 59% dels catalans assegura que té decidit el sentit del vot i que anirà a votar
Segons l'estudi, el 58,9% dels catalans ja té decidit el seu vot i que anirà a votar. El nombre d'indecisos se situa a l'entorn del 20%,. Augmenten els ciutadans que es declaren insatisfetes amb la política, situant-se en el nivell més alt de la sèrie que el CEO registra des del juny del 2005.
Gairebé dos de cada tres enquestats, un 58,9%, afirmen tenir el seu vot decidit i asseguren que aniran a votar a les eleccions generals. Els indecisos se situen en un 19,7%, mentre que els desmobilitzats són el 2,5% i els abstencionistes un 8,2%. Un 10,7% no contesten.
CiU i ICV-EUiA són els partits amb el seu electorat més participatiu (76%), per davant del PPC (74,9%), del PSC (71,1%) i ERC (66,5).