
La secretària general del Partit Popular, María Dolores de Cospedal, ha dit aquest dissabte que el projecte de llei dels pressupostos generals de l'Estat del 2012 és un "acte de responsabilitat i compromís" i ha destacat que es tracta d'un "ajust responsable, que manté l'essencial". "Però a més d'això, els ciutadans han de saber que és un ajust que els mercats i els nostres socis europeus han començat a aplaudir perquè saben que és l'únic camí per recuperar el creixement", ha afegit la secretària general del PP en una reunió a la seu del PP a Madrid. De Cospedal ha celebrat la "determinació" amb què ha actuat el govern amb reformes com la del sistema financer, la laboral o la de les Administracions Públiques.
D'altra banda, la dirigent popular ha assegurat que l'executiu estatal té ara una "credibilitat dins i fora d'Espanya" que no tenia l'anterior executiu. "El govern ara pot anar als mercats financers i aconseguir col·locar el seu deute molt millor que el govern anterior i a un millor preu", ha apuntat. "Espanya ja és un país fiable, i ho serà encara més a finals de l'any 2012, quan compleixi l'objectiu del dèficit del 5,3% i posem les bases per a la nostra recuperació econòmica", ha assegurat.
Per de Cospedal, els pressupostos són el més gran "ajust de comptes de la democràcia", un ajust "responsable" que manté "allò que és essencial" i que són "el camí recte per recuperar el creixement". La dirigent popular ha fet aquestes declaracions durant una intervenció en una reunió a la seu nacional del PP amb membres de les comissions del Congrés dels Diputats i del Senat d'Hisenda, Pressupostos, Economia i Competitivitat.